Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری ۶ طرح گردشگری در استان همدان به بهره برداری رسید

۶ طرح گردشگری در استان همدان به بهره برداری رسید

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: ۶ طرح گردشگری با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در نقاط مختلف استان همزمان با هفته گردشگری به بهره برداری رسید.

به گزارش "همدان نیوز"، علی خاکسار اظهار داشت: این طرح ها شامل ۲ اقامتگاه بومگردی، یک هتل آپارتمان، یک سفره‌خانه سنتی، یک آژانس مسافرتی و یک مجتمع گردشگری است.

وی با بیان اینکه طرح های افتتاح شده زمینه اشتغالزایی برای ۳۰ نفر را فراهم کرده است خاطرنشان کرد: این طرحها با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در راستای توسعه گردشگری همزمان با هفته گردشگری در استان همدان به بهره برداری رسید.

خاکسار تصریح کرد: این اعتبارات از ظرفیت های مردمی و نیز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان هزینه شده و اعتبارات ملی و استانی به بخش گردشگری اختصاص نیافته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: انجمن های مردم نهاد برای استفاده از ظرفیت جامعه فعال و بومی در نظر گرفته شده است و نیز در بخش مجموعه تشکل حرفه ای هتلداران، انجمن صنفی آژانس داران و راهنمایان تور بازوان اجرایی این اداره کل در بخش خصوصی محسوب می شوند که به ارائه خدمات می پردازند.

برگزاری ۱۱ جشنواره در استان همدان با هدف دستیابی به رشد اقتصادی

خاکسار از برگزاری ۱۱ جشنواره در استان همدان با هدف دستیابی به رشد اقتصادی همزمان با هفته گردشگری خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره آلو در روستای ملحمدره، جشنواره گردو در شهر سرکان، جشنواره ترشی و شوری در سامن ملایر برای فردا پنجشنبه پیش بینی شده است.

۶ طرح گردشگری در استان همدان به بهره برداری رسید

وی با بیان اینکه جشنواره شیره پزی مانیزان ملایر و جشنواره گلرنگ در کبودرآهنگ برگزار شده است اظهار داشت: جشنواره بادام و محصولات کشاورزی در روستای علی آباد دمق ملایر در روز جمعه، جشنواره گردو و محصولات کشاورزی در ورکانه، و جشنواره آلو در حیدره قاضی خانی، فسیجان و وهنان در هفته آینده در دستور کار قرار دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در شهرستان نهاوند ویژه دهیاری ها و شوراهای محلی روستاهای نهاوند در خصوص مزیت ها و تبیین روش های ایجاد اقامتگاه بومگردی از دیگر برنامه‌های این هفته است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن