Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری محیط پیرامون محوطه تاریخی هگمتانه بازسازی و نوسازی شود

محیط پیرامون محوطه تاریخی هگمتانه بازسازی و نوسازی شود

استاندار همدان گفت: باید محیط پیرامون محوطه تاریخی هگمتانه متناسب با طرح بازسازی و نوسازی شود.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه سه شنبه، در جلسه بررسی و تصویب تفاهم‌نامه مدیریت یکپارچه بافت تاریخی شهر همدان؛ پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان، باید تکالیف خود نسبت به پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان را بررسی و نظرات خود را به ارائه کنند.

وی افزود: محیط پیرامون باید متناسب و همگن با منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان، بازسازی و نوسازی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه تپه تاریخی هگمتانه در خیابان اکباتان، مسجد جامع، میدان امام، و همچنین آرامگاه بوعلی در طرح ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان دیده شود، اضافه کرد: اصل مسلم در پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان این است که نباید محدودیتی برای شهروندان ایجاد کند، بلکه باید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند ساخت و ساز خود را طبق ضوابط انجام دهند.

وی با بیان اینکه هدف ما از ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان، این است که امتیازی برای شهر همدان و استان ایجاد کند، خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای محدوده تاریخی هگمتانه، باید متناسب با بافت و ساختار محدوده باشد.

استاندار همدان گفت: با توجه به قدمت مسجد جامع، ضرورت دارد که این بنای مذهبی و تاریخی در پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان دیده شود.

این مسئول با تصریح بر اینکه با توجه به در اولویت قرار داشتن مردم و حقوق آن‌ها، باید ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان، در همراهی و همسویی با مردم ثبت و انجام شود، تصریح کرد: قسمت‌های داخلی و پیرامونی بافت تاریخی هگمتانه، بازسازی و نوسازی شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن