Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی

معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی

فرماندار شهرستان بهار از معافیت صد درصدی مالیاتی کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی خبر داد و گفت: همه کارگاه‌های داخل شهر لاله‌جین و شهرک صنعتی شامل این طرح هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، روح اله نباتی با اشاره به معافیت صد درصدی مالیاتی کارگاه‌های صنایع‌دستی اظهار کرد: تولیدکنندگان صنایع‌دستی که از میراث فرهنگی مجوز دارند، در گروه سه مودیان مالیاتی هستند که مشمول صد درصد معافیت مالیاتی خواهند شد‌.

وی بیان کرد: این موضوع را از ابتدای امسال پیگیر بودیم و بالاخره با تصویب در ستاد تسهیل استان و همراهی استاندار و معاون اقتصادی استاندار اجرایی خواهد شد.

نباتی بیان کرد: در جلسه‌ای که با صنایع‌ و شهرک‌های صنعتی داشتیم به این قانون و مشکل اشاره شد اما امور مالیاتی نمی‌پذیرفت و در این زمینه شروطی داشت که سرانجام با رایزنی پذیرفتند و عملیاتی شد.

فرماندار شهرستان بهار با تاکید بر اینکه معافیت مالیاتی شامل هر کارگاه در داخل شهر و حتی شهرک‌ صنعتی می‌شود گفت: هر کارگاهی که از میراث فرهنگی مجوز داشته باشد شامل معافیت مالیاتی است.

وی یکی از انگیزه‌های معافیت مالیاتی را افزایش کارگاه‌های صنایع‌دستی دانست و یادآور شد: افزایش صنایع‌دستی چینی باعث از بین رفتن برند صنایع‌دستی ایرانی شده و یکی از اهداف قانونگذار در معافیت مالیاتی افزایش تولیدات صنایع‌دستی است.

نباتی به ارزآوری دو میلیون دلاری صادرات سفال و سرامیک لالجین اشاره کرد و در خصوص بسته‌بندی صادرات سفال گفت: تولید زنجیره‌ای است و الان یکی دو تا از این زنجیره مشکل دارد که یکی از آن همان بسته‌بندی است، بارها در جلسات گفته‌ایم اما دولت نمی‌تواند در این زمینه وارد شود باید سرمایه‌گذاری با خلاقیت وارد شود که تسهیلات نیز به آن اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی در کشور ما ضعیف است گفت: باید فرهنگ ما در این زمینه تغییر کند زیرا فقط در سفال دچار این  مشکل نیستیم و سیب زمینی و موارد دیگری نیز درگیر بسته‌بندی درست هستند./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن