Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری پرداخت تسهیلات به فعالان مبل و منبت در استان همدان

پرداخت تسهیلات به فعالان مبل و منبت در استان همدان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به تولید کنندگان مبل منبت خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا خلجی گفت: واحد‌های تولیدی که وضعیت اعتباری مناسبی دارند از طرف صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به بانک معرفی می‌شوند تا از تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تسهیلات برای تجهیز واحد‌های تولیدی پرداخت می‌شد، افزود: در جلسه فنی تسهیلات سرمایه در گردش مصوب شد که تولید کنندگان مبل منبت متناسب با طرح توجیهی که ارائه می‌دهند تسهیلات سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه دریافت کنند.

معاون صتایع دستی استان همدان تأکید کرد: در این زمینه تاکنون ۲۷ طرح تولید مبل منبت برای دریافت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند.

خلجی تصریح کرد: ۴۲ واحد تولید مبل منبت در استان که به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل شده بودند اکنون با دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند.

وی درباره بیمه هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی استان افزود: در این زمینه ۳۶۷ هنرمند فعال برای بهره مندی از بیمه به وزارت میراث فرهنگی معرفی شدند. 

معاون صنایع دستی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ میلیون دلار در حوزه صنایع دستی صادر شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن