Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری صادرات ۲۷ میلیون دلاری صنایع‌دستی همدان

صادرات ۲۷ میلیون دلاری صنایع‌دستی همدان

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از صادرات ۲۷ میلیون دلاری صنایع‌دستی همدان خبر داد و گفت: با لغو تعهد پیمان سپاری ارزی صادرات به صورت رسمی انجام می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا خلجی با بیان اینکه وضعیت صادرات صنایع‌دستی همدان نسبت به گذشته بهتر شده است اظهار کرد: طی ماه گذشته ۲۷ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی همدان بوده که عمده آن به کشور عراق ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات صنایع‌دستی همدان مربوط به سفال و سرامیک است افزود: پس از سفال؛ مرواربافی، منبت و نقاشی روی شیشه در رتبه‌های بعدی صادرات قرار دارند

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: مقصد صادرات مرواربافی به کشور آذربایجان، ارمنستان و ترکیه است، منبت بیشتر به عراق و سپس ارمنستان صادر می‌شود و نقاشی روی شیشه و شیه‌گری نیز به عراق ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر صادرات صنایع‌دستی به صورت غیررسمی است افزود: با این وجود شرکت در نمایشگاه‌های خارجی نیز در شناساندن و فروش صنایع دستی بسیار اثرگذار است به طوری که خانم شاهوردی از هنرمندان با حضور در نمایشگاه ایتالیا ۱۰ هزار یورو فروش داشتند.

خلجی در خصوص پیمان‌سپاری ارزی که در دولت و مجلس مورد بحث است نیز یادآور شد: وزیر میراث فرهنگی طی نشستی که در سفر اخیر به ملایر داشتند، عنوان کرد با موافقت مجلس قرار است پیمان‌سپاری ارزی از سوی مجلس برداشته شود که اگر این اتفاق رخ دهد، هنرمندان و تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را به صورت رسمی و از مبادی گمرکی انجام دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن