Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری برگزاری جشنواره «بهار گردشگری در زمستان همدان»

برگزاری جشنواره «بهار گردشگری در زمستان همدان»

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از آغاز جشنواره زمستانی با عنوان «بهار گردشگری در زمستان استان همدان» خبر داد و گفت: این جشنواره با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی تا ۱۷ اسفند ماه امسال ادامه دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، علی خاکسار هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه ها و قابلیت‌های تفریحی، گردشگری زمستانی و رونق صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی در سطح استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در جشنواره زمستانی امسال بیش‌ از ۳۰ عنوان برنامه‌ متنوع در سطح استان همدان برگزار می شود افزود: هم اینک این جشنواره با حضور ۱۰ استان در شهر همدان در حال برگزاری است.

خاکسار اظهار داشت: طبیعت زیبای استان همدان در فصل زمستان و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه راه‌ها و مراکز اقامتی از ظرفیت های متعدد برای برگزاری جشنواره در فصل سرما است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: استان همدان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در تمام فصول سال است و زمستان شهر همدان نیز به دلیل جذابیت های طبیعی همه ساله پذیرای بسیاری از گردشگران است که برهمین اساس در هر یک از شهرستان‌های استان نیز برنامه هایی متناسب و با موضوعات فرهنگی و گردشگری تهیه و اجرا خواهد شد.

جشنواره زمستانی همدان در تقویم کشور ثبت شده است

خاکسار با اشاره به اینکه جشنواره زمستانی همدان به عنوان یک جشنواره بین المللی در تقویم کشور ثبت شده است گفت: در کنار اجرای برنامه های متعدد در این جشنواره بازدیدکنندگان از تپه باستانی هگمتانه، آرامگاه بوعلی، باغ موزه دفاع مقدس، تله کابین گنج نامه، تپه عباس آباد و لالجین به عنوان جاذبه های ویژه گردشگری استان دیدن خواهند کرد.

وی از ارائه تخفیف اقامت در هتل های استان همدان همزمان با برگزاری جشنواره زمستانی خبر داد و ادامه داد: جشنواره غذا، بازی‌های زمستانی، جشنواره عکس، کارناوال شادی، جنگ شادی، اجرای تورهای گردشگری و جشنواره نقاشی از دیگر برنامه های جشنواره زمستانی استان همدان است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: جشنواره زمستانی همدان جز ۶۲ رویداد گردشگری است که در تقویم گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت شده و با هدف ایجاد شور و نشاط و رونق صنعت گردشگری، معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در همدان برگزار می‌شود.

خاکسار درباره علت تاخیر برگزاری جشنواره از ۲۴ به ۲۹ بهمن توضیح داد: بارش برف و وضعیت جوی علت تاخیر در برگزاری جشنواره زمستانی همدان است.

وی اظهار داشت: جشنواره زمستانی دارای تقویم است و برای هر روز برنامه‌ای در نظر گرفته شده که با توجه به بارش سنگین برف روز گذشته‌ در همدان امکان برگزاری آن وجود نداشت.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، یکی از مهم‌ترین برنامه ها را نشست توسعه گردشگری محور غرب کشور با حضور پنج استان این منطقه و مدیران کل میراث فرهنگی و شهرداران استان‌ها برشمرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن