Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی یادداشت فرزندان با تجربه و متخصص استان در چرخه امور قرار گیرند

به بهانه برگزاری همایش سرمایه گذاری؛
فرزندان با تجربه و متخصص استان در چرخه امور قرار گیرند

در روزهای اخیر شاهد برگزاری همایش سرمایه گذاری و به دنبال آن همایش کارآفرینی در استان همدان بودیم. حرکتی که خوشبختانه با استقبال خوب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و کارآفرینان استان و کشور در فضایی سراسر تعامل برگزار گردید.

به گزارش "همدان نیوز"، توجه به بحث سرمایه گذاری در استان مقوله ای است که متاسفانه تاکنون با دلایل گوناگون مورد کم لطفی قرار گرفته بود و امروزه شاهد توجه بیشتر مسئولین عالی رتبه استان که در راس آنها استاندار محترم جناب مهندس نیکبخت قرار دارند، هستیم.

این همایشها همانطوری که از نامشان پیداست در راستای جذب سرمایه گذار در جهت رونق اقتصاد جامعه استان برگزار شده اند حال آنکه آیا در بحث سرمایه گذاری در استان فقط نقش سرمایه مادی و ریالی و سرمایه گذاران پولی مطرح هستند و یا سرمایه انسانی و نیروی متخصص و نخبه استان هم در این سرمایه گذاری سهم دارند.

خوشبختانه با وجود ابزار و فضای ارتباطی که امروزه در دسترس همگان وجود دارد و به یاری سوابق قبلی در فعالیتهای مختلف صنعتی و رسانه در خارج از استان با استعدادها و سرمایه های منابع انسانی همدان که هر کدامشان دارای تواناییهای منحصر بفرد در حوزه های مختلف هستند ارتباط داشته ایم که بسیاری از آنها با ابراز خرسندی از برگزاری همایشهای سرمایه گذاری و کارآفرینی در استان همدان پیگیر موضوع ایجاد فضا برای سرمایه گذاری در حوزه منابع انسانی خلاق و با تجربه بوده اند که من را بر آن داشت در این خصوص یادداشتی بنویسم تا در جهت جلب توجه سرمایه گذاران محترم و متولیان امر سرمایه گذاری به بخش نیروی انسانی منتشر گردد.

بحران بیکاری در استان همدان در سالهای اخیر موجب شده بود که بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های مختلف برای نیل به اشتغال پایدار از استان همدان به شهرها و استانهای دیگر که در بخش اشتغال و صنعت توسعه یافته تر هستند مهاجرت کنند و هم اکنون جامعه متخصص بیرون از استان چشم امید به ایجاد فضایی برای ادامه فعالیت و استفاده از تجربه هایشان در داخل استان همدان دارند.

همانطور که تلاش برای جذب سرمایه گذار در استان مشهود است توجه به باز گرداندن فرزندان با تجربه و متخصص نیز میبایست در چرخه امور قرار گیرد.

بخش صنعت و خدمات استان هنوز توسعه چندانی نیافته اند حال آنکه بسیاری از منابع انسانی خارج از استان در سالهای اخیر در صنایع بزرگتر تجربه های کاربردی زیادی اندوخته اند و با بهره گیری از دانش فنی و اجرایی این نیروها میتوان شاهد جهش خوبی در رونق بخش صنعت و خدمات در داخل استان بود.

هرچند تمامی عناصر یاد شده در هرجای این عرصه پهناور که هستند همواره در مسیر اعتلا و آبادانی و توسعه کشور عزیزمان گام برمی دارند اما امیدواریم با انتشار این یادداشت متولیان امر سرمایه گذاری ، کارآفرینی و توسعه اقتصادی استان توجه ویژه ای به منابع انسانی با تجربه و کارآمد داشته باشند.

نویسنده: محسن مقصودی

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن