Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی یادداشت نداشتن حامی مالی گره کور ورزش!

نداشتن حامی مالی گره کور ورزش!

والیبال و بسکتبال دو رشته مورد علاقه مردم همدان که چند سال پیش به واسه تیمداری در لیگ های برتر روزهای درخشانی را تجربه کردند، امروز حال و روز تعریفی ندارند و مسئولان دستگاه ورزش باید اورژانسی به وضعیت این دو رشته توپی رسیدگی کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سالن ابن سینا برای مردم همدان یادآور روزهایی شیرین در ورزش است. در کنار انتقال پاس به استان همدان و تیمداری در کشتی که شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری میان مردم ایجاد کرده بود، پای ثابت دل مشغولی های جوانان ورزش دوست همدان تا همین چند سال پیش حضور در ابن سینا و تشویق تیم های پگاه در بسکتبال و شهرداری در والیبال بود.

دو تیمی که از محبوبیت بالایی میان مردم برخوردار بودند و تکمیل ظرفیت سالن ابن سینا هنگام برگزاری مسابقات این دو تیم خود گواهی بر این مدعا بود.

در والیبال همه چیز بر وفق مراد بود، آن زمان تیم شهرداری با تکیه بر داشته های بومی نظیر آرمین تشکری و البته جذب چند بازیکن از استان های دیگر و با هدایت فرهاد داخم تیم نسبتا خوبی را روانه مسابقات کرد و حتی عنوان "شگفتی ساز" را هم به خود اختصاص داد.

روند موفقیت تیم شهرداری در لیگ برتر والیبال اما تداوم نداشت و زمانی این تیم رو به افول رفت که مشکلات مالی کم کم ظهور و کمر شهرداری همدان را خم کرد. حتی در برهه ای شرکت مخابرات در لیگ دسته اول تیمداری کرد اما با تغییر مدیریت در این شرکت، والیبال منحل و مسئولان وقت مخابرات خیلی زود عطای تیمداری را به لقایش بخشیدند.

سال 87، همدان آخرین حضور خود در لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور را تجربه کرد. از آن سال به بعد استان با توجه به برخورداری از ستاره های نامی نظیر آرمین تشکری، صابر جواهری، آرمین رنجبر و حسینی پویا که همگی در لیگ برتر می پرند، غایب بزرگ این مسابقات بوده است.

نداشتن اسپانسر و حامی مالی مناسب، گره کور این روزهای والیبال و سایر ورزش های همدان است. بدون تردید همدان والیبالیست های مستعد و مطرح زیادی دارد و تنها دغدغه موجود مسائل مالی و بی پولی بوده که گریبان ورزش را گرفته است.

در بسکتبال هم اما اوضاع تقریبا مشابهی حاکم است. زودتر از حضور پاس در همدان، درخشش صنایع و معادن در کشتی و تیمداری شهرداری در والیبال این بسکتبال است که با خاطرات خوب خود در اذهان جوانان ورزش دوست همدانی نقش بسته است.

تماشای بازی های پگاه در بسکتبال حتی شاید به سبب حضور نفرات آمریکایی چون "ویتاری مارش" و "جمال دیویس" مهیج تر هم بود اما حضور نماینده همدان در لیگ برتر بسکتبال هم خیلی تداوم نداشت و پگاه تنها در دو سال 83 و 84 لیگ برتری بود.

در سال 85 اما شرکت پگاه تصمیم به انصراف از تیمداری گرفت و این تصمیم موجبات نزول و پسرفت ورزش پرطرفدار بسکتبال در همدان را فراهم کرد.

در بسکتبال هم مساله موجود فقط بحث مالی است و توان هیات بسکتبال در تامین هزینه ها ناچیز است. به گفته مسئولان هیات بسکتبال؛ حضور در لیگ دسته اول کشور بین 200 تا 250 میلیون تومان هزینه می خواهد و برای حضور موفق در سوپرلیگ هم رقمی معادل 900 میلیون تا یک میلیارد تومان نیاز است.

مبالغی که برآورده کردن آن از توان هیات های ورزشی به دور است و دستگاه ورزش باید با مذاکره با بخش خصوصی و اسپانسر مالی، آن ها را به تیمداری در ورزش های پرطرفدار چون والیبال و بسکتبال ترغیب کند.

بدون تردید اشتیاق از دست رفته در این دو رشته تنها با تیمداری در لیگ برتر باشگاه های کشور بازمی گردد. اتفاقی که دیر یا زود باید رخ داده و همدان به دوری چند ساله در والیبال و بسکتبال خاتمه دهد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن