Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی یادداشت استانداری همدان؛ مطالبات مردمی و اقدامات افراد تاثیرگذار

آب در کوزه و همدان تشنه‌لب!
استانداری همدان؛ مطالبات مردمی و اقدامات افراد تاثیرگذار

چند هفته‌ای می‌شود که انتخاب استانداران جدید در سراسر کشور آغاز شده و گمانه‌زنی‌ها در خصوص گزینه‌ها قوت گرفته است.

همدان در کش و قوس انتخاب استاندار جدید، مدت‌هاست که شاهد معرفی گزینه‌های مختلف، تأیید و تکذیب‌های مکرر و اختلافات نظر صاحب‌نظران است اما هنوز گره‌ها باز نشده و مشخص نیست که در نهایت چه کسی سکان‌دار کاخ سبز خواهد شد.

در سال‌های پایانی دولت دوازدهم، مردم و به ویژه مخالفان عملکرد دولت دندان روی جگر گذاشته و منتظر دولت جدید بودند تا بتوانند شاهد روی کار آمدن مدیری کارآمد و توانمند در رأس امور اجرایی استان و به تبع آن انتخاب مدیران اثرگذار در رشد و توسعه استان باشند.

عملکرد ضعیف و یا شاید چراغ خاموش استاندار در این مدت با واکنش‌هایی همراه بود اما امید اصلی مردم به تدبیر دولت سیزدهم و انتصاب مدیر قوی و توانمند در استان بود.

در مدت اخیر علاوه بر گمانه‌زنی‌ها و معرفی افراد مختلف به عنوان گزینه‌های مورد نظر برای سکان‌داری استانداری همدان، انتقاداتی نیز نسبت به عملکرد مدیریت فعلی استان مطرح شد که با حواشی همراه بود و البته این حواشی با سرپوش گذاشتن به کنار رانده شد.

چندی پیش سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه از برزخ مدیریت در استان و دغدغه‌های نظام و مردم با موضع‌گیری‌هایی عجیب از سوی بالاترین رده اجرایی استان روبه‌رو شد که به نظر می‌رسید نیاز به تذکر از سوی مدافعان انقلاب در استان به این نوع از کم‌لطفی داشت اما برخی از این مدافعان با جریان همراه شده و بر روی اشتباه رخ داده سرپوش گذاشتند تا پست فعلی این مسئول به خطر نیفتد و مشکلی برای وی پیش نیاید؛ این نوع بی‌حرمتی به نماینده ولی فقیه در گذشته بی‌سابقه بود اما حالا که این اتفاق رخ داد، واکنش و برخوردی صورت نگرفت تا این مساله در نطفه خاموش شود.

سوال اصلی اینجاست که چرا این مدافعان باید از پست مدیریتی یک فرد دفاع کرده و علت این همراهی و حمایت چیست؟ آیا نباید مدافعان نیز تغییر کنند و افرادی همراه با رأی و نظر مردم، به دفاع از حقوق آنها و شخصیت‌های مورد قبول آنها بپردازند؟

انتظار مردم از مدافعان انقلاب این است که علاوه بر برخوردی صحیح، تلاش برای انتخاب مدیری کارآمدتر برای استان صورت بگیرد اما هم اکنون شاهد هستیم که هر دم از این باغ بری می‌رسد و گزینه‌های مختلف یکی پس از دیگری مطرح و از گود خارج می‌شوند.

مقام معظم رهبری در اولین دیدار خود با مدیران دولت سیزدهم، دغدغه اصلی خود را بهبود شرایط کسب و کار عنوان کردند و پاسخ به این دغدغه، نیازمند انتخاب و انتصاب مدیرانی جهادگر و دارای دانش در این حوزه است.

مردم استان همدان در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مشارکت بسیار بالایی داشتند و در دوره دوازدهم نیز 56 درصد از شرکت‌کنندگان در انتخابات، به آیت الله رئیسی رأی دادند که به خوبی آینده نگری خود را ثابت کردند و این نشان می‌دهد که مردم رأی منفی به عملکرد مدیران دولت قبل دادند.

با وجود خواسته‌های شفاف مردم، چرا برخی نماینده‌ها و مدافعان سعی می‌کنند وضعیت فعلی را حفظ کنند؟ این موضوع چه منافعی دارد؟ در این شرایط، برخی نمایندگان نشان می‌دهند که نماینده مردم نیستند و برخلاف نظر آنها اقدام می‌‎کنند.

آنچه که مردم ما را تهدید می‌کند شرایط سخت تولید، اشتغال و صنعت و تحریم‌های بی‌رحمانه سایر کشورها است. تورم و مشکلات اقتصادی، مردم را در شرایط بحرانی قرار داده اما هنوز اندک امیدی وجود دارد که با تغییر دیدگاه‌های مدیریت و انتخاب مدیران دغدغه‌مند، اوضاع بهبود یابد.

با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و همچنین مردم، باید در استان‌ها تولید در بخش‌های مختلف رونق بگیرد تا بتوان در صادرات سهم داشت و کشور را از این وضعیت خارج کرد و این مهم نیازمند این است که در هر یک از استان‌ها از مدیرانی حمایت شود که بتوانند در مسیر توسعه گام بردارند.

در استان‌هایی همچون اصفهان، هرمزگان، خوزستان و دیگر استان‌ها، استاندارانی انتخاب شده‌اند که تولید و اشتغال در اولویت آنهاست اما در همدان هنوز تصمیم نهایی برای انتخاب فرد اصلح به عنوان استاندار گرفته نشده است در حالی که باید همدان نیز در عرصه رقابت با سایر استان‌ها برای رشد و توسعه اقتصادی تلاش کند.

مردم ولایتمدار همدان هم در آراء خود و هم در اعتراضات خود، به مدیریت استان "نه" بزرگی گفتند و انتظار و حق مسلم آنها این است که تخصص، تعهد، فساد ستیزی، بومی‌گری و جهادگری در انتخاب استاندار مورد توجه جدی قرار بگیرد.

استان همدان جوانان انقلابی، جهادگر و توانمندی دارد که متأسفانه در معرفی این افراد به عنوان گزینه‌های اثرگذار، بی‌توجهی صورت گرفته و این نوع از برخورد اهانتی به جوان‌گرایی است؛ عملکرد فعلی برخی نمایندگان و مدافعان حقوق مردم، مدیران انقلابی استان را ناامید می‌کند و باید پرسید که علت این بی‌توجهی چیست؟

درخواست مردم این است که از بین مدیران بومی استان، فردی توانمند به عنوان گزینه جدی و اصلی معرفی شود و افراد تاثیرگذار در این انتخاب با هم به دور از منافع فردی و گروهی به اجماع برسند اما مشخص نیست که چرا برخی افراد به دنبال حفظ وضعیت فعلی و معرفی گزینه‌های همسو با برخی اهداف هستند؟

با وجود گزینه‌های قوی و کارآمد در استان همدان، جای بسی تعجب است که چرا هنوز چالش انتخاب مدیریت ارشد استان برطرف نشده و تکلیف کاخ سبز همدان مشخص نمی‌شود؟ آری؛ آب در کوزه و ما تشنه‌لبان می‌گردیم...

 

یادداشت از همدان نیوز

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن