Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی همدان میزبان مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
همدان میزبان مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: سی‌وچهارمین دوره ی مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان دختر و پسر در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمدرضا مسیب‌زاده  در نشست ستاد برگزاری سی‌وچهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان در همدان تصریح کرد: امسال از 23 آذر مرحله ی اول مسابقات قرآنی همزمان با هفته ی قرآن و عترت آغاز شده و مراحل بعد نیز در ماه‌های آینده اجرا می‌شود.

وی افزود: مرحله  ی اول مسابقات قرآن، نماز و عترت آموزشگاهی بوده و مسابقات منطقه‌ای و شهرستانی نیز تا پایان بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

مسیب‌زاده اظهار کرد: مرحله ی استانی مسابقات دانش‌آموزان تا پیش از اردیبهشت‌ماه سال 95 برگزار می‌شود و مرحله کشوری تابستان 95  در همدان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مسابقات معارف اسلامی فرهنگیان، گفت: در سال‌های گذشته مسابقات قرآنی فرهنگیان را  درسطح کشور نداشتیم، اما خوشبختانه در سال آینده این امر محقق می‌شود.

مسیب‌زاده در خصوص ویژگی‌های استان میزبان برای مسابقات تصریح کرد: وجود افراد کارآمد و متخصص در این رشته، زیرساخت‌ها و فضاهای مورد نیاز، آب و هوا و امکانات تفریحی سیاحتی از ویژگی‌های میزبانی است.

وی در بخش دیگری به بیان اهمیت آموزش‌های قرآنی در میان دانش‌آموزان پرداخت و  خاطرنشان کرد: 14 عنوان کتاب با موضوعات برش‌هایی از زندگی ائمه ی اطهار(ع) به عنوان بهترین الگو زندگی در بین دانش‌آموزان توزیع شده و تعداد یک میلیون و 200 هزار کتاب حفظ موضوعی در اختیار آنها قرار گرفته است.

مسیب‌زاده با اشاره به وجود دو هزار و 300 مدرسه قرآنی در سطح کشور، گفت: 650 مرکز دارالقرآن که در سال گذشته راه‌اندازی شده، امسال نیروی انسانی و مدرسان آن تکمیل شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن