Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت در ملایر

برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت در ملایر

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر از برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسرکشور همزمان در دانشگاه ملایر خبر داد.

هدایت اله اعتمادی زاده در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با بیان این مطلب در ملایر مهمترین هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه ها را فراهم آوردن زمینه‌ای برای انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن و نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت در محیط دانشگاهی  برشمرد.

 اعتمادی زاده ترویج و گسترش آموزه های دینی و قرآنی در میان دانشجویان را امری بسیار اثر گذار و اساسی  برشمرد که همواره مورد اهتمام متصدیان و مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها بوده است .

وی افزود: در اسفند ماه سال جاری سی‌ویکمین دوره جشنواره قرآن و عترت ویژه دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری  در دانشگاه ملایر برگزار خواهد شد.

 اعتمادی‌زاده در رابطه با بخش‌ها و رشته‌های جشنواره، افزود: رشته‌های شفاهی شامل قرائت به روش تحقیق، قرائت به روش ترتیل، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و آئین سخنوری است

این مقام مسئول اضافه کرد:  بخش کتبی نیز شامل مفاهیم نهج‌البلاغه، و ترجمه قرآن،آشنایی  باسیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، آشنایی با تفسیر ،مفاهیم صحیفه سجادیه و آشنایی با احادیث اهل‌بیت(ع) است.

وی اظهار کرد: بخش پژوهشی نیز  شامل مقاله، بررسی و نقد کتاب، تلخیص کتاب فناوری، تولید نرم‌افزار  و وبلاگ‌نویسی می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر یادآور شد:  بخش ادبی نیز شامل شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی و بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم‌کوتاه، معرق و منبت، پویانمایی، طراحی پوستر، تواشیح و تصویرگری آیات و قصص قرآنی است.

اعتمادی‌زاده گفت: از مجموع 36 رشته فوق، هر دانشجو فقط حق شرکت و ثبت‌نام در یک رشته را دارد و دانشجویان می‌توانند برای ثبت‌نام به اداره فعالیت قرآنی دانشگاه ملایر و یا دفاتر تشکل قرآن و عترت(ع) مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر در رابطه با زمان‌بندی برگزاری مسابقاتخاطر نشان کرد: مرحله دانشگاهی در بخش شفاهی هفته اول اسفندماه 1394 و بخش کتبی دوشنبه 10 اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان گرامی می توانند جهت ثبت نام به اداره فعالیت قرآنی دانشگاه ملایر و یا دفاتر تشکل قرآن و عترت (ع) مراجعه نموده و همچنین جهت کسب اطلاعات مورد نیاز با شماره 32355494- 081 تماس حاصل نمایند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن