Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی حضور دانش‌آموزان در مدارس ضروری‌ست

حضور دانش‌آموزان در مدارس ضروری‌ست

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن تبریک فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت اعلام کرد: شنبه ۱۵ شهریورماه آغاز بهار تعلیم و تربیت در سراسر کشور است و حضور دانش آموزان در مدارس ضرورت دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد پورداوود اظهار کرد: ۱۵ شهریورماه مدارس سراسر استان باز است و ۲۸۹ هزار دانش آموز در ۲۵۷۰ کلاس به همراه ۲۲ هزار فرهنگی در این مدارس حضور خواهند داشت اما اختیار حضور دانش آموزان با خود اولیاء است.
وی ادامه داد: از ۱۵ شهریور پروژه مهر ۹۹ را کلید خواهیم زد و با توجه به جلسات متعدد و بازدیدهای میدانی که از سراسر استان داشتیم، گزارشات حاکی از این است که آمادگی بازگشایی مدارس در استان وجود دارد.
وی افزود: تمامی مدارس استان در ۱۵ شهریورماه بازخواهد بود و سه برنامه درسی متفاوت با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز استان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تبیین کرد: در هرکلاس بیش از ۱۰ دانش آموز نباید حضور داشته باشد، هر کلاس درس بیشتر از ۳۵ دقیقه طول نکشد و بوفه مدارس نیز باید تعطیل باشد. 
پورداود بیان کرد: همانطور که امتحانات نهایی، بخشی از کنکور، آزمون ورودی مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی را برگزار کردیم و هیچ دانش آموزی نیز دچار مخاطره نشد، این اطمینان را به خانواده ها می دهیم که اولویت برای ما سلامت و نشاط دانش آموزان است. 
وی با بیان این که پنجشنبه و جمعه تمامی مدارس را گندزدایی خواهیم کرد، ادامه داد: نظارت میدانی برای نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی را در مدارس خواهیم داشت همچنین سرویس مدارس را نیز کنترل می کنیم و بی تفاوت نیستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در رابطه با منابع انسانی آموزش و پرورش توضیح داد: به لحاظ منابع انسانی کمبود چشمگیری نداریم و حدود ۶۴۰ نفر از همکارانی که در آستانه بازنشستگی بودند اعلام آمادگی کردند تا فعالیت خود را ادامه دهند و ۳۸۰ نیروی جدید نیز از دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۷ به معلمان ما اضافه خواهند شد.
پورداورد اظهار کرد: درصورتی که با کمبود معلم مواجه شویم برنامه هایی مانند استفاده از ظرفیت معلمان شاغل که به صورت حق التدریس در کنار آموزش و پرورش هستند، استفاده از نیروهای پیشکسوت سنوات گذشته، جذب نیروی حق التدریس آزاد و در نهایت خرید خدمات آموزشی را داریم.
وی با بیان اینکه ۱۴۴ روستا که بستر اینترنت ندارند از چرخه آموزش خارج نشدند، توضیح داد: از فضای صدا و سیما، تهیه درسنامه و حتی حضور معلم در این مدارس استفاده شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در رابطه با تعداد نوآموزان ورودی به سیستم آموزش استان، توضیح داد: امسال ۳۰ هزار نوآموز داریم که تاکنون ۲۴ هزار نفر از آنها در غربالگری سنجش نوآموزان شرکت کردند.
پورداود با بیان اینکه سال گذشته آموزش برای دانش آموزان عمیقا شکل گرفته است، تبیین کرد: امتحانات نهایی امسال با وجود اینکه سخت تر بود اما میانگین نمرات از سال گذشته یک نمره بیشتر بود که این نشان می دهد آموزش به خوبی انجام شده است.
وی در رابطه با عدم دسترسی برخی دانش آموزان به تبلت و گوشی هوشمند اظهار کرد: یک جلسه شورای آموزش و پرورش به این قضیه اختصاص داده شده و با کمک استانداری و خیرین مشکل این دانش آموزان به زودی مرتفع خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن