Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی به تصمیم‌های ستاد کرونا در خصوص بزگراری مراسمات مذهبی معترضیم

به تصمیم‌های ستاد کرونا در خصوص بزگراری مراسمات مذهبی معترضیم

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: همه ما مطیع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، اما انتقادهایی نیز به تصمیم‌های غیرکارشناسی، خصوصا در عرصه برگزاری مراسم مذهبی و نمازهای جماعت داریم و به این تصمیم ها معترضیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام محمد هادی نظیری با اشاره وضعیت شیوع بیماری کرونا در همدان و مصوبه ستاد ملی کرونا، اظهار داشت: طبق اعلام وزارت بهداشت مبنی بر فعالیت مساجد، قرار بر این شد تا مساجد به مدت ۳۰ دقیقه نماز جماعت را برگزار کنند و این در حالی است که با این مدت کم، فعالیت مساجد بسیار محدود و فرصتی برای روضه خوانی و سخنرانی وجود ندارد.
وی افزود: این تصمیمات در حالی اتخاذ شد که بر اساس تحلیل‌های ستاد ملی کرونا، هیچ یک از افراد با مراجعه به مسجد دچار این بیماری نشده‌اند و به بیان دیگر کم خطر یا بی خطر بودن آن برای اعضای ستاد ثابت شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: مساجد باید به عنوان یک مرکز و پایگاه اجتماعی در بسیج مردم و همکاری آنها به حل مسئله کرونا تبدیل شوند و نباید در هیچ شرایطی تعطیل شوند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت وحدت و عدم دو دستگی، یادآور شد: همان طور که در طول یک سال گذشته جامعه مذهبی بیشترین همکاری را با ستاد کرونا داشته، امروز نیز همه ما مطیع تصمیمات این ستاد هستیم، اما انتقادهایی نیز به تصمیم‌های غیرکارشناسی، خصوصا در عرصه برگزاری مراسم مذهبی و نمازهای جماعت داریم و به این تصمیم ها معترضیم.
حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در پیک‌های مختلف شیوع کرونا، به بسیاری از مردم ثابت شد که تنها فعالیت‌های دینی در محدودیت‌ قرار دارند، مطرح کرد: از ستاد کرونا  می‌خواهیم تا با نظر کارشناسی و بر اساس واقعیت‌های یک سال گذشته در خصوص برگزاری نماز جماعت و مراسم‌های مذهبی تصمیم بگیرد./ حوزه

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن