Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی برگزاری هفته بزرگداشت نظامی گنجوی در همدان

برگزاری هفته بزرگداشت نظامی گنجوی در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری هفته بزرگداشت نظامی گنجوی از 15 تا 21 اسفندماه در استان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی با بیان اینکه بزرگداشت این شاعر ارزشمند در راستای پویش سراسری نظامی‌خوانی در فضای مجازی برگزار می‌شود، گفت: این پویش سراسری با هدف معرفی ابعاد مختلف شخصيت حکيم نظامی، معرفي آثار و سروده‌ها و استفاده از ظرفيت فضاي مجازي براي توليد محتوا با محوريت نظامي برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس هماهنگی با مسئولان انجمن‌های ادبی استان، هفته بزرگداشت این شاعر بزرگ در همدان برگزار می‌شود، گفت: در راستای برگزاری هر چه بهتر و  مؤثرتر این آیین در استان و با هدف پاسداشت و گرامیداشت حکیم نظامی شاعر پارسی‌گوی کشورمان، بزرگداشت این شاعر به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:  در این هفته برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی از جمله  نظامی‌خوانی، بررسی شیوه‌های داستان‌سرایی در منظومه‌های نظامی، تأثیر گذاری اشعار نظامی بر اشعار حافظ، مردم‌گرایی در اشعار نظامی و ... برگزار خواهد شد.

احسانی برگزاری همایش مردم در شعر شاعر پارسی گوی قرن ششم هجری حکیم نظامی گنجوی را یکی از برنامه‌های هفته بزرگداشت نظامی عنوان کرد و افزود: برگزاری گزیده‌خوانی خمسه نظامی، برگزاری نشست تخصصی نظامی در آرامگاه بوعلی‌سینا و موزه هگمتانه با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار این شاعر در کتابخانه‌های عمومی استان و برگزاری جلسات قصه‌گویی، تولید پادکست و خوانش اشعار در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از برنامه‌های هفته بزرگداشت نظامی در همدان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه هماهنگی‌ با شورای اسلامی شهر همدان برای نامگذاری یکی از میادین و معابر شهر به نام حکیم نظامی گنجوی و تبلیغات شهری در هفته بزرگداشت این شاعر بزرگ انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای نامگذاری یکی از مدارس به نام نظامی، معرفی نظامی در برنامه شاد به دانش‌آموزان، برگزاری مسابقه دکلمه‌خوانی از اشعار نظامی و تولید محتوا و پخش تیزر و اجرای برنامه‌های ادبی با محوریت این حکیم بزرگ در صدا و سیمای مرکز همدان و رسانه‌های استان در این ایام انجام خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن