Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی بیش از 92 هزار دانش‌آموز همدانی در شبکه شاد نیستند/ رتبه پایین همدان در کنکور سراسری

بیش از 92 هزار دانش‌آموز همدانی در شبکه شاد نیستند/ رتبه پایین همدان در کنکور سراسری

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 92 هزار دانش آموز در استان به میزان 33 درصد از کل دانش‌آموزان به طور مستقیم در شبکه شاد حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمود نقوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان همدان 307 هزار دانش آموز دارد، اظهار کرد: دو هزار و 500 مجموعه آموزشی در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی از فعالیت نزدیک به 22 هزار معلم در استان همدان خبر داد و افزود: آموزش و پرورش استان 18 هزار بازنشسته و 41 هزار نفر پرسنل دارد.

نقوی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر کشور سرمایه انسانی است، خاطرنشان کرد: این سرمایه‌ها در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند و در این راستا باید تمام نهادها به کمک ما بیایند؛ چراکه اگر امور در آموزش و پرورش بهتر انجام شود کار دیگر نهادها در آینده تسهیل خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: همدان باید در صحنه‌های مختلف به رقابت با دیگر استان‌ها بپردازد و در جمع 10 استان برتر کشور باشد که در این زمینه انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

نقوی با تأکید بر اینکه معضل اساسی در آموزش و پرورش نیروی انسانی است، اظهار کرد: نگاه‌های متفاوتی در سال‌ها و دهه‌های اخیر به آموزش و پرورش وجود داشته است.

وی با بیان اینکه کشور 300 هزار معلم کم دارد، یادآور شد: در حال حاضر 640 هزار معلم در سطح کشور فعالیت می‌کنند و بر اساس نگاه‌های متفاوت در دوره‌های مختلف، میزان کمبود معلم نیز متفاوت است.

فعالیت 21 هزار معلم به ازای 307 هزار دانش‌آموز در همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آغاز فعالیت معلمان از پیش‌دبستانی به امید جذب به بدنه آموزش و پرورش زیبنده آنها نیست، گفت: در سال 92 بیش از 250 هزار نفر دانش آموز و 25 هزار معلم در استان همدان داشتیم و امسال 307 هزار دانش آموز با 21 هزار معلم داریم.

وی ادامه داد: از سال 92 تا کنون تعداد دانش‌آموزان استان همدان 57 هزار نفر افزایش و تعداد معلمان دو هزار نفر کاهش یافته است.

نقوی با بیان اینکه در سال 1400 بیش از هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار برای مدارس در نظر گرفته شده است، یادآور شد: از این میزان اعتبار تعیین شده مشکلات برطرف شده و با توجه به گرانی‌ها، امکانات چندانی جذب نشد و جذب امکانات به تابستان سال آینده موکول شده است.

وی تأکید کرد: فضاهای آموزشی در استان همدان باید با همکاری و همفکری مردم و خیرین باید ساماندهی شود چراکه تعداد دانش‌آموزان در سال‌های آینده با نوسان روبه‌رو خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه 276 هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و 30 هزار نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند، گفت: 92 هزار دانش آموز در استان به میزان 33 درصد از کل دانش‌آموزان به طور مستقیم در شبکه شاد حضور ندارند.

76 روستا در همدان اینترنت ندارند

وی با بیان اینکه 76 روستا در استان همدان از اینترنت برخوردار نیستند، تصریح کرد: در این روستاها بسته‌های آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

نقوی با تأکید بر اینکه عدم حضور دانش‌آموزان در شبکه شاد علل مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: 9 هزار و 200 دانش‌آموز تلفن همراه و یا تبلت ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه والدین، آموزش حضوری در برخی روستاها، استفاده مشترک چند دانش‌آموز از یک دستگاه موبایل از دلایل عدم ثبت حضور برخی دانش‌آموزان در شبکه شاد است.

نقوی بر تقویت شبکه شاد تأکید کرد و افزود: بخشی از مشکلات تأمین تجهیزات به دلیل مسائل اقتصادی است و بخشی دیگر به مسائل مدیریتی برمی‌گردد و در حال حاضر باید برای تأمین تجهیزات و هوشمندسازی مدارس تلاش شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای بازدید جامع از مدارس استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: برخورداری از مدارس و دانش‌آموزان مناطق از تجهیزات و شبکه مجازی شاد در این بازدیدها رصد می‌شود.

نقوی افزود: امسال 37 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی داریم که با توجه به شیوع کرونا، سه هزار و 500 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و مشمول تکرار پایه بودند و در دومین سال پیاپی، در پایه اول ابتدایی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه چهار میلیارد تومان اعتبار برای مدارس استان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر مدارس با کمک خیرین و والدین دانش‌آموزان اداره می‌شود اما خوشبختانه بر اساس پیگیری‌ها، اعتباراتی پیش‌بینی شده است.

وی از پیش بینی 199 کلاس ویژه برای ایام نوروز و میزبانی از گردشگران پیش‌بینی شده است، گفت: در ملایر، کبودرآهنگ، بهار و لالجین، 500 کلاس پیش‌بینی شده است.

نقوی با بیان اینکه رتبه همدان در کنکور در حال احصا است، خاطرنشان کرد: متأسفانه همدان در کنکور جایگاه مناسبی ندارد و آمار استان پایین‌تر از میانگین کشوری است که با توجه به این موضوع باید کیفیت آموزشی در استان ارتقاء یابد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن