Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش 20 درصدی مصرف آب در همدان

افزایش 20 درصدی مصرف آب در همدان

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از افزايش 20 درصدي مصرف آب همزمان با فرارسيدن فصل تابستان و ورود مسافران به استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان همدان، سيدهادي حسيني‌بيدار با اشاره به افزايش دما و به دنبال آن افزايش مصرف آب در استان اظهار کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آب در استان 240 ليتر در ثانيه است در حالي که سرانه استاندارد مصرف آب 150 ليتر در ثانيه و مصرف در کشورهاي توسعه‌يافته 100 ليتر در ثانيه به ازاي هر فرد است.

وي خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر هيچ‌گونه مشکلي براي تامين آب در استان وجود ندارد و پيش‌بيني مي‌شود در تابستان امسال هيچ يک از مناطق استان با مشکل قطعي مواجه نشوند.

وي از افت فشار آب تقريبا در تمامي مناطق استان خبر داد و تصريح کرد: مديريت فشار در تمامي مناطق استان در ساعات 1 تا 4 بامداد اعمال مي‌شود.

حسيني‌بيدار قطعي آب در برخي از مناطق استان همچون شهرستان بهار را مقطعي دانست و عنوان کرد: در اين شهرستان با نصب ايستگاه پمپاژ آب، مشکل قطعي برطرف شد.

وي منابع تامين آب شرب براي استان را سداکباتان و چاه‌هاي شهر بهار عنوان کرد و افزود: استخر عباس‌آباد نيز از ديگر منابع تامين آب استان بوده که با آغاز فصل کشاورزي اين منبع آبي از چرخه استفاده براي تامين آب شرب خارج شده است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه با بيان اينکه هيچ‌گونه آبرساني سيار در مناطق شهري استان وجود ندارد، گفت: گرچه تابستان امسال با مشکل قطعي آب مواجه نخواهيم بود اما اين به مفهوم صرفه‌جويي نکردن در مصرف آب نيست.

وي ادامه داد: با توجه به تغيير اقليم، افزايش بيش از حد دما و افت منابع زيرزميني همچنان مديريت مصرف به ويژه در پيک مصرف آب توسط شهروندان احساس مي‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن