Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اولویت اتاق بازرگانی تقویت بخش خصوصی است

رییس اتاق بازرگانی استان همدان:
اولویت اتاق بازرگانی تقویت بخش خصوصی است

رییس اتاق بازرگانی استان همدان گفت:  شاهرگ اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی است و و ضروریست این بخش باید تقویت و حمایت شود تا بتوان به تحقق اهداف دولت در چشم انداز بیست ساله برسیم .

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" در ملایر، علی اصغر زبردست با بیان این مطلب در نشست فعالان اقتصادی شهرستان ملایر اظهار داشت :  اگر بخواهیم شهار رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی عمل شود  باید راهکاری مطلوب در جهت کاهش مسائل و مشکلات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ارائه دهیم .

ویبا تاکید بر حمایت از بخش خصوص اظهار داشت:  در زمینه کاهش مشکلات واحدهای تولیدی باید سیستم مالیاتی کشور قانونمند شده و طبق قانون  از متقاضی و فعال اقتصادی مالیات گرفته شود

وی همچنین از دیگر اقدامات در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به اصلاح کاهش در صد بهره بانکها اشاره کردو افزود: اگر بتوانیم نرخ سود و بهره تسهیلات را کاهش دهیم  آن موقع بانک ها به دنبال فعالان اقتصادی خواهند آمد که تسهیلات بدهند..

 ریس اتاق بازرگانی استان  با اشاره به تلاش های دولت تدبیرو امید در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور و واحدهای تولیدی افزود: اگر مقایسه ای از وضعیت اقتصادی این 38 ساله که از انقلاب می گذرد داشته باشیم می بینیم در سال اول 57 که انقلاب شد ، با جمعیتی معادل 30 میلیون نفر حدود 40 درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به حذف دوران جنگ که مسائل مربوط به خودش را داشته و در بانک جهانی نیز چیزی از وضعیت اقتصادی کشور در آن زمان نیست  و در دوران سازندگی آقای هاشمی این رقم 40 درصد به 16 درصد کاهش یافت .

وی ادامه داد: در دوران اصلاحات این رقم از 16 درصد به 10 درصد و در دوره اول دولت احمدی نژاد به 30 و در دوره دوم به 40 درصد افزایش یافت .

رییس اتاق بازرگانی استان همدان اظهار داشت: دولت روحانی دولتی را تحویل گرفت که 40 درصد جمعیتش زیر خط فقر بود و در حلی که کارشناسان مسائل اقتصادی می گفتند حدود چند دوره نیاز است که این رقم کاهش پیدا کند دولت تدبیرو امید طی 3 سال  توانست تورم را مهار کند .

 وی در ادامه با اشاره به اینکه یک درصدو دو درصد مسائل اقتصادی مانند میزان ریشتر زلزله است  گفت: در زلزله برحسب درجه و ریشتر بالاتر مسائل و مشکلات بیشتر است و در مسائل اقتصادی نیز اگر یک درصد جابه جایی صورت گیرد کل جامعه به هم می ریزد.

وی با بیان اینکه هزینه همه ی این مسائل اقتصادی و مشکلات مالی دولت به فعالان اقتصادی وارد شده است گفت:  اگر دولت بخواهد از این وضعیت نجات یافته باید از بخش نفت فاصله گرفته و به بخش صادرات غیر نفتی روی آورد.

وی بیان داشت:  دولت می تواند درآمد ها و هزینه های خود را از صادرات غیر نفتی و مالیات ها کسب کند.

 وی عدم همکاری بانک ها و ادرارات مالیاتی با فعالان اقتصادی را از مهمترین مسائل و مشکلات در بخش اقتصادی برشمرد و افزود:   دولت در این بخش لایحه ای را به مجلس برده و به دنبال راهکاری برای برطرف کردن این مسائل است .

زبردست یادآور شد : در استان همدان نیز بیا پیگیری ها ی استاندار و اتاق استان  به دنبال برطرف کردن مسائل مالیاتی  وبحث  پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی توسط  بانک ها هستیم.

وی با تاکید بر حمایت از فعالان بخش خصوصی توسط اتاق بازرگانی استان  اظهار داشت: اگر دولت بخواهد اقتصاد مقاومتی و تحقق 8 درصدی رشداقتصادی محقق شود باید بخش خصوصی را تقویت و حمایت کند  چراکه تقویت بخش خصوصی افزایش تولید ، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

 معاون استاندارو فرماندار ملایر نیز با اشاره به اینکه در بدو تشکیل یه دولت بیمار را تحویل گرفت اظهار داشت : دولت هم دچار تورم بود و رکود شدید و این در حالیست که  راهکار ها ی مقابله با هر کدام از دو سیستم مقابل هم است .

عبد العظیم افزود: دولت می بایست برای کاهش تورم سیاست های انقباضی و بالعکس  برای کاهش رکود سیاست های انبساطی را پیش می گرفت.

رضایی  با اشاره به اینکه طی این 3 سال دولت تمام ظرفیت های خود در راستای حل مسائل و مشکلات اقتصادی بکار گرفته است گفت :  خوشبختانه در استان همدان و شهرستان ملایر  نیز اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است .

وی از اختصاص 16 هزار میلیارد اعتبار برای راه اندازی حدود 7 هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور توسط دولت  خبر داد و افزود:  در ملایر نیز واحدهای چون فولاد جعفری و کیان کرد و کارخانه آرد وچند واحد تولیدی دیگر که تعطیل بودن راه اندازی شده و مشکلات سرمایه در گردش چند واحد دیگر نیز در دست اقدام و پیگیری است و به زودی آنها نیز راه اندازی می شوند.

 رضایی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر پتانسیل های بالفعل و بالقوه شهرستان از جمله معادن ، صنعت ، کشاورزی و گردشگری و... اظهار داشت : با جدیت به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم .

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد اقتصادی در استان و شهرستان و پیگیری مسائل و مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی افزود:  با پیگیری مدیران استانی و به ویژه استاندار استان  یک سری مسائل جزئی حل شده و مقرر شده سرمایه در گردش بدون در نظر گرفتن بدهی در اختیار واحد ها قرار گیرد.

وی افزود: ما باجدیت پیگیر هستیم و اگر واحدی مشکلش حل شود و چند نفر مشغول شوند این برای ما افتخار است .

 فر ماندار ویژه ملایر با تاکید به مدیران و کارفرمایان و مسئولین شهرستانی و همچنین فعالان اقتصادی افزود:  همه باید پای کار باشند تا بتوانییم مسائل اقتصادی را حل کنیم چرا که با حل مسائل اقتصادی می توانیم از مشکلات اجتماعی نیز جلو گیری کنیم

رییس اتاق بازرگانی ملایر از عضویت 70 فعال اقتصادی در اتاق ملایر خبر دادو افزود:به طور جدی به دنبال به عضویت درآوردن تولید کنندگان انگور در اتاق بازرگانی شهرستان هستیم.

علیمردان روح بخش بیان داشت :  اگر تعداد تولید کنندگان انگور شهرستان در اتاق بازرگانی به تعداد حد نصاب بر سد  تشکل انجمن ملی انگور در اتاق تشکیل خواهد شد.

روح بخش از صدور تهداد 28 گواهی صدور کالا در سه ماهه نخست سال جاری از اتاق بازرگانی شهرستان خبر دادو افزود: طی این مدت انواع کالا به وزن پنج هزارو 968 کیلوگرم و ارزش دلاری یک میلیارد و 363 هزار دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته انواع کالا به وزن سه میلیون و 746 هزارو 202 کیلوگرم به ارزش شش میلیون و 724 هزارو 487 دلار از طیق گمرک ملایر به کشورهای هدف صادر شد که  در این زمینه تعداد 170 گواهی  توسط اتاق بازرگانی ملایر صادر شده است.

 رییس اتاق بازرگانی ملایر از مهمترین برنامه های این مرکز به ایجاد تشکل ها ، آموزش و عضو محوری اشاره کرد و افزود: سال گذشته  علاوه بر آموزش های اتاق استان همدان 10 دوره آموزشی نیز در ملایر برگزار شد که 279 نفر از فعالان اقتصادی در این جلسات شرکت کردند.

روح بخش از تشکیل چهار کمیته تخصصی شامل  تشکل های صنعت و معدن و سرمایه گذاری ، صادرات و واردات ، کشاورزی و تشکل های گردشگری از سال گذشته در اتاق بازرگانی شهرستان خبر داد

وی از دیگر برنامه های آتی اتاق ملایر به افزایش اعضا و ایجاد تشکل ها در زمینه های مبل و منبت، فرش دستبافت، انگور و کمشش، مروار و سیلیس و ..   اشاره کرد.

وی یادآور شد : 45 تا 50 درصد  صادر کنندگان نمونه استان از فعالین شهرستان هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن