Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کیفی‌سازی آموزشها و مهارتها باید سرلوحه فعالیتهای آموزش فنی وحرفه ای قرار گیرد

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
کیفی‌سازی آموزشها و مهارتها باید سرلوحه فعالیتهای آموزش فنی وحرفه ای قرار گیرد

سرپرست اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت:  کیفی‌سازی آموزشها و مهارتها باید سرلوحه فعالیتهای آموزش فنی وحرفه ای قرار گیرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان در دیدار با رییس منطقه 10 دانشگاه فنی وحرفه ای وآموزشکده فنی وحرفه ای شهیدمفتح   همدان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز ملی مهارت سالروز ترویج آموزشهای فنی وحرفه ای گفت: توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي امري ضروري است و موجب افزايش مهارت هاي شغلي در جامعه مي شود.

وی گفت: سازمان فنی وحرفه ای به عنوان مهمترین مرکز آموزش مهارت وحرفه های شغلی , تاثیر بسیار شگرفی در کمک به حل اشتغال افراد جویای کار و تقویت بنیادهای استاندارد شغلی جامعه خواهد داشت.

توصیفیان  افزود: توجه به آموزشهای با کیفیت ومورد پذیرش کارفرمایان به گونه ای که نیروی تربیت یافته مهارتهای لازم واستاندارد مهارت شغلی بازارکار را فرا گرفته باشد.

وی اضافه کرد : استفاده از توان بخش خصوصی در استانداردهای آموزشی  وکیفی‌سازی آموزشها و مهارتها  که باید سرلوحه فعالیتهای آموزش فنی وحرفه ای قرار گیرد.

توصیفیان هدف از آموزشهای فنی وحرفه ای را  ، افزایش توانایی های دانش ، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوبتر کار در محدوده وظایف شغلی دانستند.                                                                                                                                                                        

سرپرست اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان ساخت: آموزشهای فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارتهای لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل ، نقش به سزایی در اشتغال دارند.                                                                                                                                                           

وی یادآورشد: آموزشهای فنی وحرفه ای  هم مهارتهای خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارتهای عمومی بازار کار را فراهم می سازند و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند.

توصیفیان خاطرنشان کرد: خصیصه آموزشهای فنی وحرفه ای ، نوعی پرورش "کارآفرین" است ، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی ، قادر خواهند بود که فرصتهای شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد نمایند.

ایشان تاکید کرد: باید توجه داشت که در شرایط کنونی یکی از مهم ترین ، راه اشتغال زایی اصولی و حل معضل بیکاری با آموزش صحیح فنی و حرفه ای می باشد  و  عدم سرمایه گذاری کافی در آموزش فنی و حرفه ای به معنی غفلت و فنای سرمایه های انسانی تلقی می شود.                                                                                                                                                                                                                                                                 

کاظمی رییس منطقه 10 دانشگاه فنی وحرفه ای وآموزشکده فنی وحرفه ای شهیدمفتح  با تاکید بر افزایش کیفیت آموزشهای  فنی گفت: نقش آموزشهای فنی و حرفه ای در تغییرات اجتماعی و فرهنگی خصوصا در رشد وتوسعه پایداراشتغال و شکوفایی اقتصاد حائز اهمیت است.

کاظمی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای، افراد را با توجه به شرایط اقتصادی جامعه آماده ی ورود به بازار کار می کند و بدین شکل مهارت های عمومی بازار کار و صنعت را مورد توجه قرار می دهد و کارایی افراد را با توجه به تغییرات تکنولوژیکی به روز می کند و افراد پس از به دست آوردن دانش و مهارت های تخصصی در زمینه های مختلف می توانند در شغل های مناسب به فعالیت بپردازند و به عنوان کارآفرین برطرف کننده ی نیاز اصلی جامعه می باشند.

رییس آموزشکده فنی وحرفه ای شهیدمفتح همدان  با اشاره به اینکه: جامعه برای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی بایستی  استفاده از آموزش، خلاقیت را در جنبه های مختلف علمی و پژوهشی شکوفا سازد، از این رو توسعه فرهنگ کارآفرینی و اهمیت و نیاز به تمامی حرفه ها باید در چارچوب آموزش های تخصصی گوناگون دیده شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن