Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی یارانه 4 میلیون نفر دیگر قطع می شود

یارانه 4 میلیون نفر دیگر قطع می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد شاخص حذف افراد از یارانه گفت: ما درآمد و هزینه را در سه فرمول می گذاریم. مسکن، خودرو، درآمد و حتی سفر می تواند دارایی شما محسوب شود البته سفرهایی که بابت ماموریت می روند را جدا کردیم.

به گزارش "همدان نیوز"،  علی ربیعی با تاکید بر اینکه یارانه ۴ میلیون نفر دیگر قطع می شود، در زمینه پرداخت یارانه‌ها با اشاره به سابقه اجرای آن افزود: برای تحقق به مصوبه مجلس شورای اسلامی باید حدود چهار میلیون نفر دیگر از پرداخت یارانه حذف شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مورد شاخص حذف افراد از یارانه و اینکه تاکنون چند نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند گفت: در بحث یارانه ابتدا خلاف قانون اجرا شد و اگر زمینه‌های دقیق آن ملاحظه نشود به راه غلط خواهیم رفت. حدود ۲۸ پایگاه اطلاعاتی را در این یکسال اخیر سامان دادیم و با آنها گفتگو کردیم و چیز جدیدی به وجود نیاوردیم.

وی ادامه داد: ما درآمد و هزینه را در سه فرمول می گذاریم. مسکن، خودرو، درآمد و حتی سفر می تواند دارایی شما محسوب شود البته سفرهایی که بابت ماموریت می روند را جدا کردیم. هرچند یکی از اشکالاتی که به وجود آمده بود این بود کارگرانی که در خارج بوده و حذف شده بودند را بازگرداندیم. ما از طریق پایگاه ها دسترسی به فعالیت های اقتصادی داریم اما به حسابهای بانکی سرک نکشیدیم.

وزیر کار خاطرنشان کرد: بیش از ۲.۱ میلیون نفر را حذف قطعی کردیم که ۸۰ درصد شکایت نکردند. در ارتباط با آن ۲۰ درصد هم زمانی که نشانشان دادیم چه اموالی در اختیار دارند، ۱۰ درصدشان قبول کردند و رفتند اما آن ۱۰ درصد هم می گفتند که بله شاید این اموال را داشته باشیم اما در خانه بیمار سرطانی یا دانشجو و یا تحصیل کرده بیکار داریم.

ربیعی افزود: شیوه اعتراض را خیلی روان کردیم، فرد می گوید من این اموال را دارم و ما از وی تعهد می گیریم که چنانچه نتواند اثبات کند ما آن میزان پرداختی را از آنها خواهیم گرفت. در مرحله آخر هم به تحقیقات میدانی خواهیم رفت که تاکنون به این مرحله ورود نکرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که چه میزان از افراد باید از دریافت یارانه حذف شوند؟ اظهارداشت: ما می خواهیم به تکلیف قانونی که مجلس برای دولت در نظر گرفته، برسیم. طبق قانون مجلس حدود ۶ میلیون نفر باید از دریافت یارانه حذف شوند. در کرج بسیاری یارانه‌های خود را به بهزیستی دادند و از این طریق سالانه ۵ میلیارد تومان در اختیار بهزیستی کرج قرار گرفته شده است.

منبع: مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن