Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کسری 250 میلیون متر مکعبی مخزن آب در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:
کسری 250 میلیون متر مکعبی مخزن آب در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: سالانه دو هزار و ۲۰۰ میلیون متر مکعب برداشت آب داریم و در حال حاضر ۲۵۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن آب داریم.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مرتضی عزالدین اظهار داشت : با انسداد 284 حلقه چاه غیر مجاز در همدان بیش از 20 میلیون متر مکعب در مصرف آبهای زیرزمینی صرفه جویی شده است. 

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون با مسدود کردن 284حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان به میزان 20 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

عزالدین بیشترین تعداد چاه پر شده را مربوط به شهرستانهای بهار، کبودرآهنگ و رزن عنوان کرد و بیان داشت:  تعداد چاه های مسدود شده در شهرستان کبودرآهنگ 82 حلقه، رزن  57 حلقه، همدان 38حلقه، بهار 32 حلقه، تویسرکان 24 حلقه، اسدآباد 23 حلقه، ملایر 16 حلقه، فامنین 10 حلقه و نهاوند 2 حلقه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در ادامه ابراز داشت:  عمق انسداد 284 حلقه چاه مسدود شده برابر با یازده هزارو 740 متر است که این روند رو به افزایش است.

عزالدین با بیان اینکه احکام برای مسدود کردن چاه های غیر مجاز با همکاری دستگاه ها اجرا شد، خاطرنشان کرد: 1645 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال 93 مسدود شد که همدان از این لحاظ اولین استان کشور است با وجود اینکه تعداد چاه های همدان از دیگر استانها هم بیشتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه بهره برداری در بخش کشاورزی در تمام دشتهای استان ممنوع می باشد، گفت: تمام مجموعه 13 دشت استان در وضعیت ممنوعه می باشند و از این تعداد دشت کبودرآهنگ با بیشترین میزان سطح افت آب زیرزمینی، ممنوعه بحرانی است.

عزالدین در پایان تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده در چاه ها را 2887 دستگاه عنوان کرد که این روند با سرعت در حال اجراست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن