Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مسکن برای کارگران به رویا تبدیل شده است

مسکن برای کارگران به رویا تبدیل شده است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه تأمین مسکن برای جامعه کارگری به رؤیا تبدیل شده است، گفت: رئیس جمهور آینده وزیری را برسرکار بیاورد که مدافع حقوق کارگران باشد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، چنگیز اصلانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جامعه کارگری با وجود اینکه خدمات و زندگی برای مردم به ارمغان می‌آورد، اما از حداقل زندگی برخوردار است، اظهار کرد: در شرایط کرونایی جامعه کارگری با وجود تلاش برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا در استان، مشغول به کار هستند و می‌توان گفت نخستین خطری که کرونا خواهد داشت، متوجه نیروهای کارگری بخش های مختلف از جمله بیمارستان ها و آرامستان هاست.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت معیشت جامعه کارگری استان همدان، با تأکید بر اینکه کاگران با وجود شرایط کرونایی به جد تلاش کرده و برای مردم خدمات را مهیا می‌کنند، تصریح کرد: جامعه کارگری با وجود اینکه خدمات و زندگی برای مردم به ارمغان می‌آورد اما از حداقل زندگی برخوردار است و امنیت شغلی و تأمین مسکن برای جامعه کارگری رؤیا شده که انتظار داریم مسئولان استانی و کشوری نهایت توجه را نسبت به حق و حقوق کارگران داشته باشند.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با اشاره به قراردادهای سفید امضای کارگران مطرح کرد: اساسی ترین مشکل کارگران امنیت شغلی است و از سال ۷۴ به بعد تبصره یک ماده ۷ قانون کار به هر علتی به هئیت دولت نرفته است.
وی با بیان اینکه دستمزدهای کارگری ۳۰ تا ۴۰ درصد از دستمزد واقعی عقب است، در پاسخ به این سوال ایسنا که اگر وزیر می‌شدید رفع کدام مشکل جامعه کارگری را اولویت قرار می‌دادید؟ توضیح داد: اگر وزیر می‌شدم قانون سه جانبه گرایی را حاکم می‌کردم و حق را به طرف سه طرف می‌دادم، با وجود اینکه ۹ نفر در شورای عالی کار حضور دارند، در نهایت کارفرما و دولت است که در تعیین دستمزد کارگران تعیین کننده هستند.
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با تأکید بر استقلال سازمان تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: اگر وزیر می‌شدم سازمان تأمین اجتماعی را به صورت ۱۰۰ درصد مستقل می‌کردم، چراکه سرمایه این سازمان رأی نیروی کار است، اما بیشترین تصرف را دولت دارد.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تأثیر کرونا بر بیکاری کارگران، ادامه داد: اگر گشتی در بازار و هتل‌ها و مراکز خدماتی بزنیم مشخص است در جامعه کارگری ریزش داشته‌ایم و برخی از مراکز خدماتی تعطیل و نیمه تعطیل هستند.
اصلانی درباره تعطیلی واحدهای تولیدی استان، اظهار کرد: کارخانه لُرد ۱۵ سال است که به علت ضعف مدیریت تعطیل شده این درحالیست که عرصه و اعیان این شرکت بیش از مبلغ بدهی است.
وی با تأکید بر اینکه کارخانه لرد را به عمد به ورشکستگی بردند، تصریح کرد: این شرکت ۴۵۰ نیروی کار داشت اما به عمد به ورشکستگی بردند که با توجه به سیاست های اخیر رئیس قوه قضائیه یکی از برندهایی بوده که قرار است احیاء شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت کیوان همدان نیز یکی از شرکت های مطرح بود که بیش از ۷۰۰ نیروی کار داشت، بیان کرد: ۷۰۰ نیروی کارگری در سه شیفت در این کارخانه فعالیت داشتند، اما نزدیک به چند سال است که با زیر ۵۰ نفر نیرو  فعال است.
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه احیای شرکت کیوان از طریق دادگستری دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم شرکت‌های لُرد، کیوان و قارچ سینا احیاء شوند و به چرخه اقتصاد و تولید بازگردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن