Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش ۳۱ درصدی نرخ حمل کالا

افزایش ۳۱ درصدی نرخ حمل کالا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با اشاره به افزایش 31 درصدی نرخ حمل کالا گفت: این افزایش موضوعی کشوری است که بر اساس تن کیلومتر انجام می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، صفر صادقی راد اظهار داشت: تعیین نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر مطابق مصوبه شماره ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور انجام شده و آخرین به روزرسانی شاخص نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر مبلغ ۳۱۳۶ ریال به ازای هر تن تعیین و از طرف مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای کشور و با همراهی تشکل‌های صنفی شرکتها و رانندگان به تمامی استانها ابلاغ شده است.

وی افزود: این روند از تاریخ نهم اردیبهشت سال جاری اجرایی شده و به شکل متمرکز و ستادی در سامانه مدیریت کنترل بارنامه استان‌ها اعمال شد.

صادقی راد ادامه داد: این افزایش بر اساس درخواست های تشکل های صنفی رانندگان و با در نظر گرفتن افزایش هزینه های موثر در نگهداری و فعالیت ناوگان انجام شده و همه واحدهای تولیدی استان ملزم به رعایت نرخ های تعیین شده هستند

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: در۱۰ روز گذشته سال جاری بر اساس آمار و اطلاعات موجود در سامانه کنترل بارنامه بیش از ۳۰ هزار تن انواع سیمان و کلینکر داخلی و صادراتی حمل شده است که متاسفانه عدم تعامل مدیریت کارخانه سیمان دربارگیری محصولات و اعلام بار خارج از ظرفیت واقعی بارگیری و دخالت در امور حمل و نقل و اعمال سلیقه و عدم رعایت حقوق رانندگان و ... مشکلات عدیده ای را برای این بخش ایجاد کرده که بیش از ۵۰۰ نفر راننده و انجمن‌های صنفی از این موضوع ناراضی هستند.

صادقی راد اضافه کرد: به همین منظور با توجه به تعامل این اداره کل و شرکت‌ها و رانندگان زحمتکش انتظار می رفت مدیریت کارخانه سیمان با ارائه اطلاعات صحیح، زحمات و تلاش‌های این بخش را به درستی بیان می کرد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تأکید کرد: هم اکنون نرخ حمل هر تن چغندر ازمبدا شهرستان شوش به استان همدان با مسافت 554 کیلومتر ۱۲۵ هزار تومان برای هر تن بوده این در حالی است که نرخ حمل کلینکر از مبدا شرکت سیمان هگمتان به بندر امام خمینی (ره) با مسافت 698 کیلومتر 274 هزارتومان است.

این مسئول بیان داشت: این تفاوت قیمت و نرخ بالاتر حمل کالا در مسافت‌های یکسان که بیش از دو برابر مبلغ پیشنهادی شرکت سیمان است، موجب شده که حمل کلینکر با کندی مواجه شود اما حمل سیمان که از کالاهای اساسی است بدون وقفه انجام گرفته و شرکت سیمان باید قیمت حمل کلینکر را واقعی کند.

صادقی راد تصریح کرد: برابر اعلام مدیران سیمان هگمتان در دو سال گذشته به ویژه سال 1398 یکی از درخشان ترین سالهای فروش سیمان بوده که این موفقیت جز با همراهی و مساعدت مجموعه حمل و نقل استان میسر نشده است.

هم اکنون 13 شرکت حمل و نقل سیمان در پایانه شاهنجرین و یک شرکت در پایانه سیمان اکباتان شهرستان رزن مشغول به فعالیت هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن