Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های برون شهری

افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های برون شهری

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور از افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری در پی تصویب دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای در شورای عالی هماهنگی ترابری کشوری خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، روز گذشته دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شد و بر این اساس نرخ کرایه‌های بین شهری افزایش خواهد یافت.

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل باید در وهله نخست نرخ تورم سالیانه مرتبط با بخش حمل‌ونقل را در سال گذشته از بانک مرکزی استعلام گرفت و براساس آن نرخ کرایه‌ای مشخص پیشنهاد داد تا تصویب و ابلاغ شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون از بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم نرخ تورم سال گذشته در بخش حمل‌ونقل را اعلام کند، افزود: برخی گمانه‌زنی‌ها و استعلام‌های دریافت شده حاکی از تورم هشتاد درصدی سال گذشته در بخش حمل‌ونقل است که بر این اساس می‌توانیم تا این میزان قیمت را افزایش دهیم اما مردم توان این میزان افزایش را ندارند.
رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: در حال حاضر نیز نرخ بلیت اتوبوس بین‌شهری کمتر از یک چهارم قیمت تمام شده است و شرکت‌های حمل و نقل و مالکان و رانندگان اتوبوس در زیان به سر می‌برد و خاص بودن شرایط در حوزه حمل و نقل سبب شده تا نتوانیم نرخ آن را افزایش دهیم.
عامری با اشاره به اینکه به زودی قیمت  بلیت اتوبوس بین‌شهری افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: بر اساس نظر کارشناسان این بخش نرخ کرایه اتوبوس بین‌شهری  به طور متوسط حدود ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر کیلومتر است در حالی که هم اکنون نرخی کمتر از ۱۰۰ تومان در حوزه حمل و نقل بین‌شهری اعمال می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن