Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بی‌توجهی به خانواده بزرگ اصناف در همدان

بی‌توجهی به خانواده بزرگ اصناف در همدان

نایب رئیس اتاق اصناف همدان بیان کرد: ۷۵ هزار خانوار اصناف و بازاری در همدان وجود دارند که با خانواده های خود تعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر را در استان همدان تشکیل می دهند و این جمعیت عظیم مبین این مطلب است که اصناف و بازاریان جامعه بزرگی هستند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمد گازرانی با اشاره به جمعیت بالای صنوف و بازاریان استان همدان اظهار کرد: با این اوصاف انتظار ما از مسئولین این است که بازاریان و صنوف را خوب ببینند و از نظرات و مشاوره هایی که ارائه می شود استفاده کنند.

طی سال های اخیر توجه ویژه ای به اصناف نشده است

وی با ابراز اینکه متاسفانه طی سال های اخیر توجه ویژه ای به اصناف نشده است، عنوان کرد: هر روز با مشکلاتی که در بازار پیش روی اصناف پیش می آمد، واقعاً در فکر این بودیم که برای حل مشکلات به کدام ارگان یا نهاد مراجعه کنیم و کدام مسئول می تواند در این طوفان حوادث به ما کمک کند؟
گازرانی با اشاره به اینکه گاهی آنقدر گره ها در هم می پیچید و با مشکلات مواجه می شدیم که فکر می کردیم مسبب تمام مشکلات بازار و بازاریان هستند، عنوان کرد: اما وقتی عمیق به مسائل نگاه می کردیم، متوجه می شدیم که تمام مشکلات از سوء مدیریت برخی مدیران استان است.
نایب رئیس اتاق اصناف همدان مطرح کرد: با کمال تاسف مشاهده می شد که مدیران هرجا که کم می آوردند، دیواری کوتاه‌تر از دیوار بازاریان گیر نمی آوردند و تمام مشکلات بر سر بازاریان و صنوف خراب می شد.
گازرانی به صف های طولانی مرغ در قبل از عید اشاره کرد و گفت: تشکیل صف های طولانی مرغ در واقع ضعف مدیریتی مدیران را می رساند و اگر مدیریت و نبض بازار را به صنوف و بازاریان سپرده می شد، مردم با این همه مشکل مواجه نمی شدند.
نایب رئیس اتاق اصناف همدان با ابراز اینکه هرجا که بر اثر سوءمدیریت مشکلی به وجود می آمد و کم می آوردند از چشم بازاریان دیده می شد، یادآوری کرد: صف های طولانی که بابت خرید روغن و مرغ  و لاستیک  و مسائل دیگر تشکیل  شد، واضح بود که از ضعف مدیران نشات گرفته است و به راستی که اگر مدیریت به بازاریان واگذار می شد، مشکلاتی با این حجم از مشکلات بر مردم تحمیل نمی شد.
گازرانی با بیان اینکه مسئولین با سوء مدیریت بازار را زیر سوال برده اند، اضافه کرد: بازار در حالی زیر سوال می رفت که طی چند سال اخیر در همه شرایط سخت و دشوار اعم از وقوع سیل و زلزله و حادثه اخیر شیوع بیماری کرونا و محدودیت هایی که از قبل آن اعمال شد بازاریان نشان دادند که چگونه با همه مشکلات دوشادوش مردم و مسئولین مقتدرانه ایستاده اند.
نایب رئیس اتاق اصناف همدان گفت: با همه همکاری که بازاریان داشتند این اتفاق نیفتاد که برای یک بار هم که شده از مدیران یا مسئولین برای دلجویی به بازار مراجعه کند.
گازرانی با عنوان اینکه مسئولین به قول هایی که به ما دادند عمل نکردند، تصریح کرد: هیچ یک از وعده های داده شده از قبیل تسهیلات بانکی  و بسته حمایتی عملیاتی نشد و هرجا که کم آوردند اذعان داشتند بازار احتکار و گرانفروشی کرده است.
نایب رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه واقعاً بازاریان، مقصر گرانی ها و احتکارها نبودند، تشریح کرد: آمار ارائه شده از سوی برخی دستگاه ها در رابطه با  توزیع و تولید مرغ را با آمار توزیع مرغ در بازار که مقایسه می کردیم  از زمین تا آسمان تفاوت داشت و بسیار ضدو نقیض بود و فاصله داشت.  
گازرانی ادامه داد: یک روز از طرف دستگاه ها اعلام شد ۱۷۰ تن مرغ در بازار توزیع شده در حالیکه در بازار تعداد ۲۵۰ واحد مرغ فروشی فعال هستند  و با دوستان که حساب کردیم از ۵۰۰ کیلو تا یک تن مرغ و جمعاً ۷۰ تن در واحدهای فروش مرغ، توزیع شده بود و این رقم های ضد و نقیض نشانگر این بود که آمارهای ارائه شده آمارهای دقیق و درستی نبود.

مسئولین در بیشتر اوقات قصد داشتند که بازاریان را زیر سوال ببرند

نایب رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه مسئولین در بیشتر اوقات قصد داشتند بازاریان را زیر سوال ببرند، اضافه کرد: موضوعی که بازاریان را بسیار نگران کرده و به آن اعتراض می کنند؛ این است که از سال ۹۸  که با افزایش نرخ بنزین و نوسانات ارز و دلار مواجه شده اند و اتفاقاتی که در بازار به وقوع  پیوست؛ دیگر بازاریان نتوانستند روی پای خود بایستد و شرایط سختی برای آن ها رقم خورد و در این مسیر نیز حمایت های مناسبی را شاهد نبوده اند./ بازار

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن