Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ثبت‌نام ۳۸ هزار همدانی در طرح جهش مسکن

ثبت‌نام ۳۸ هزار همدانی در طرح جهش مسکن

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: تاکنون ۳۸ هزار نفر در طرح جهش مسکن استان همدان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مجید صالحی‌امیر با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان طرح جهش مسکن تا ۱۵ آذر ادامه دارد اظهار کرد: تا روز گذشته تعداد ثبت‌نامی‌ها ۳۸ هزار نفر در استان و ۲۰ هزار نفر در شهر همدان بود.
وی در خصوص تامین زمین ساخت مسکن در همدان ادامه داد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی به معاون شهرسازی و معماری وزارتخانه مقرر شد که علاوه بر پیگیری طرح جامع، واگذاری زمین ۶۸۰ هکتاری برای ساخت مسکن نیز پیگیری شود که سه هفته وقت تعیین شده تا تامین زمین شود.
معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: فعلا نتیجه‌ای بابت تامین زمین حاصل نشده ولی همچنان پیگیر هستند که هر چه زودتر زمین تامین شده و پروژه آغاز شود.
وی با بیان اینکه زمین طرح اقدام ملی و طرح جهش مسکن هر دو در همان زمین ۶۸۰ هکتاری خواهد بود گفت: با تصویب و تایید زمین مورد نیاز کار ساخت نیز سریع‌تر آغاز می‌شود.
صالحی در خصوص مصوبه مسکن برای مجردها نیز گفت: طبق اصلاحیه قانون مصوبه هیات دولت مجردهای مرد ۴۵ سال به بالا و خانم‌های ۳۵ سال به بالا در صورت ثبت‌نام برای طرح مسکن، تحویل مسکن بعد از ازدواج به آنها صورت می‌گیرد.
وی در خصوص وضعیت پروژه اقدام ملی مسکن در زمین فرهنگیان نیز گفت: با توجه به اینکه زمین این پروژه مشکل ژئوتکنیک داشت، با شرکتی عقد قرارداد شده که زمین را تقویت کند و بلوک به بلوک پیش برود.
معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین چندین نامه به وزارتخانه ارسال کردیم که اگر پیمانکار فعلی توان کار نداشته و در کار وقفه‌ای داشته باشد ما کار را بگیریم و به کارگزار دیگری واگذار شود.
وی ادامه داد: پروژه دیگر اقدام ملی مسکن که در شهرک بهشتی شروع شده، پیشرفت خوبی داشته و بنیاد مسکن به عنوان مجری خیلی خوب کار می‌کند به طوری که پروژه ۱۲۰ واحدی بهشتی به سقف پنجم رسیده است.
صالحی عنوان کرد: پروژه ۶۹۰ واحدی نیز به بنیاد مسکن سپرده شده و به شدت مشغول کار هستند به طوری که تجهیز کارگاه و شبکه معابر انجام شده و پروانه هم اخذ شده و به زودی کار فونداسیون شروع می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان نهاوند نیز چند قطعه زمین به صورت گروهی به مردم واگذار شده که بنیاد در ساخت آن همکاری می‌کند و پیشرفت خوبی حاصل شده است./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن