Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی استخراج ۱۷ میلیون تن مواد معدنی از معادن همدان

استخراج ۱۷ میلیون تن مواد معدنی از معادن همدان

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی استان همدان بابیان اینکه استخراج سالیانه استان همدان از معادن ۱۷ میلیون تن است، گفت: ۳۴۵ واحد صنعتی - معدنی در استان همدان به معادن وابسته هستند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، عباس بشیری زاهد با بیان اینکه در ایران ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی وجود دارد که دو میلیارد تن آن در استان همدان است، افزود: یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تن ذخیره شناخته شده معدنی در استان همدان وجود دارد.
وی با بیان اینکه استخراج سالیانه استان همدان از معادن ۱۷ میلیون تن است، عنوان کرد: از ۶۲ ماده معدنی در کشور ۲۸ نوع در استان همدان وجود دارد.
بشیری زاهد با بیان اینکه مواد معدنی از جمله سنگ آهن، انواع سنگ‌ گرانیت با رنگ های مختلف، سنگ مشکی هوم فرست که در جهان بی نظر است، ماده تراورتن و دولومیت، مواد معدنی سلیس و فلدسفات و روی سرب در استان همدان وجود دارد، اضافه کرد: ۴۵ درصد ماده معدنی کارخانه ها وابسته به معادن هستند و ۳۴۵ واحد صنعتی در استان همدان به معادن وابسته هستند.
مدیر اتاق بازرگانی شهرستان ملایر نیز در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان با محوریت شهرستان‌های ملایر و تویسرکان قطب تولید انگور و کشمش محسوب می شود، اظهار کرد: این درحالی است که شهر ملایر از نظر تاکستان های انگور رتبه ششم جهانی را به خود اختصاص داده است و در استان همدان سه برابر میانگین جهانی انگور و کشمش تولید می شود.
حمید بهرامی با اشاره به اینکه کل سطح زیر کشت انگور استان همدان افزون بر ۱۱ هزار هکتار است که با توجه به میزان برداشت ۲۴ تن در هکتار انگور برداشت می شود، ادامه داد: ملایر به عنوان شهر جهانی انگور در سازمان جهانی فائو به ثبت رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن