Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ضرورت عرضه اقلام فرهنگی ایرانی اسلامی در بازار همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان تأکید کرد:
ضرورت عرضه اقلام فرهنگی ایرانی اسلامی در بازار همدان

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اتحادیه نوشت افزار و لوازم التحریر باید دغدغه شهروندان و فعالان فرهنگی را در عرضه محصولات ایرانی اسلامی رفع کند گفت: برگزاری نمایشگاه های لوازم التحریر و اقلام فرهنگی باید توسط اصناف صورت پذیرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رضایی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که پیرامون موضوع بررسی فروش لوازم التحریر ایرانی اسلامی با حضور اتحادیه عرضه محصوالت فرهنگی برگزار شد افزود:  با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت حوزه فرهنگی و در راستای پیروی از منویات رهبری، لازم است تشکل های مردمی خودجوش فرهنگی مورد حمایت مدیریت شهری قرار گیرند.

رضایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه لوازم التحریر ایرانی اسلامی سال گذشته  در همدان توسط تشکل های فرهنگی اظهار کرد: طبق قانون کسب و کار شهرداری موظف به ایجاد بازارچه یا مکانهایی برای بهره برداری تولید کنندگان جهت عرضه کالاهای تولیدی داخلی است که سال 94 در این راستا شهرداری همدان مجوز برپایی نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی اسلامی را صادر کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه در خصوص ترویج فرهنگ بومی و ایرانی اسلامی بر این اساس ضروری است اتحادیه لوازم التحریر در نقاط مختلف شهر اقلام ایرانی اسلامی عرضه کند تا نیاز به برپایی نمایشگاه توسط دیگر نهادها نباشد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان  مدیریت شهری موظف به پاسخگویی درخواستهای شهروندان در زمینه فراهم کردن زمینه عرضه لوازم التحریر است، اضافه کرد: با توجه به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر همدان نمایندگان مردم هستند و دغدغه فرهنگی را هم دارند بر این اساس از اصناف در عرضه محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی حمایت می کند.

علي رضايي تأكيد كرد: استفاده از اقلام فرهنگي نياز به فرهنگ‌سازي دارد كه در اين زمينه مديريت شهري بايد در كنار فعالان فرهنگي باشد.

نظري رئيس شوراي اسلامي شهر همدان نيز با تأكيد بر اينكه ما بايد به مطالبات مردم پاسخ دهيم، گفت: اتحاديه اصناف و فعالان فرهنگي كه دغدغه اقلام ايرانی اسلامي دارند بايد با تعامل هم در اين زمينه وارد شوند.

رئيس كميسيون اقتصاد سرمايه‌گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان نيز با بيان اينكه مسأله فرهنگي دغدغه هر ايراني است، گفت: كار و اقدام فرهنگي هزينه ‌بر است وقتي دشمنان ايران اسلامي در زمينه تهاجم فرهنگي مبالغ هنگفتي را هزينه مي‌كنند ما نيز بايد براي تدافع فرهنگي هزينه كنيم.

محمد تبريزي فعاليت در حوزه فرهنگي را بسيار حساس و ظريف برشمرد و افزود: هر جامعه‌اي به ريشه‌هاي خود زنده است و صحاف‌خانه همدان هم يكي از ريشه‌هاي اين شهر است که بايد حفظ شود.

تبريزي به وظيفه نظارتي شوراي اسلامي شهر اشاره كرد و گفت: عليرغم اينكه شورا، نهاد نظارتي است اما بايد در مواردي دخالت كرده و وارد شود اما مداخله در بعضي از مسائل گاهي اوقات باعث بروز مشكلات مي‌شود.

وي با تأكيد بر اينكه در حوزه فرهنگي بايد هزينه كرد و هر نهاد فرهنگي بايد به وظايفش عمل كند، افزود: برپايي نمايشگاه لوازم‌التحرير و عرضه كالا خارج از دست اصناف مشكلات بعدي را به دنبال خواهد داشت و اگر مي‌گوييم اصناف بايد لوازم‌التحرير ايراني اسلامي عرضه كنند بايد مورد حمايت نیز قرار گيرند و سوبسيد دريافت كنند.

تبريزي با اشاره به اينكه بايد با اندیشیدن تدابيري بنيه اقتصادي بازار را حفظ كرد و رونق بخشيد، گفت: در كنار اين امر حفظ چهارچوب فرهنگي و جلوگيري از فروپاشي اخلاق در جامعه از هر موضوعي واجب‌تر و حائز اهميت است و بايد به سمتي حركت كرد كه با ايجاد تعامل و همفكري به اهداف ترويج فرهنگ ديني، ملي و رونق اقتصادي رسيد.

رئيس كميسيون معماري، شهرسازي و فني و عمراني شوراي اسلامي شهر همدان هم با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي بايد در عمل ديده شود، گفت: متأسفانه در جامعه افرادي كه دغدغه مسائل فرهنگي را دارند موارد را تجزيه و تحليل نمي‌كنند.

ابراهيم مولوي با بيان اينكه همه موارد بايد از مبادي قانوني اجرا شوند، افزود: اصناف در مسائل اجتماعي و فرهنگي جامعه تأثير هستند بر اين اساس بايد مورد حمايت قرار گيرند تا با همدلي و همزباني بتوانيم بحران اقتصادي را با اقدام و عمل پشت سر بگذاريم.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان با تأكيد بر عرضه لوازم‌التحرير ايراني اسلامي در طول سال در فروشگاه‌هاي شهر اظهار كرد: عرضه اقلام فرهنگي نبايد تنها در نمايشگاه‌ها باشد بلكه در فروشگاه‌هاي سطح شهر نيز بايد در طول سال عرضه شود تا متقاضيان به موقع بتوانند كالاهاي مورد نياز خود را تهيه كنند.

نرگس نورا...زاده اضافه كرد: عرضه اقلام و لوازم‌التحرير ايراني اسلامي علاوه بر ترويج فرهنگ ايراني اسلامي در رونق بازار كسب و كار نيز تأثيرگذار است.

علي رحيمي‌فر عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اهميت حوزه فرهنگي گفت: شورا و شهرداري نيز طبق قانون در این زمینه مكلف به رعايت قانون و انجام وظیفه هستند.

رحيمي‌فر با بيان اينكه بازار بايد براي سلايق مختلف کالای متنوع داشته باشد، افزود: اصناف همدان بايد با تعامل با تشكل‌هاي فرهنگي در جهت عرضه اقلام و لوازم‌التحرير ايراني اسلامي اقدام كنند.

رئيس اتحاديه عرضه محصولات فرهنگي همدان نيز با اعلام اينكه سال گذشته 10 فروشگاه لوازم‌التحرير در سطح شهر قرار بود عرضه لوازم‌التحرير ايراني اسلامي داشته باشند، گفت: متأسفانه برپايي نمايشگاه

لوازم التحریر باعث لطمه به بازار شد و عرضه این لوازم در فروشگاه ها موفق نبود.

رهبر اضافه کرد: اصناف همدان آمادگی پذیرش و عرضه محصولات ایرانی اسلامی را دارند همانگونه که هم اکنون نیز این اقلام را عرضه می کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن