Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا افزایش چشمگیر حوادث شهری در همدان/وقوع 275 آتش‌سوزی عمدی

مدیرعامل آتش‌نشانی همدان خبر داد:
افزایش چشمگیر حوادث شهری در همدان/وقوع 275 آتش‌سوزی عمدی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از افزایش چشمگیر حوادث و سوانح شهری همدان در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان، محمد رضا بیاناتی با اعلام این مطلب گفت: آتش نشانان همدان درتیرماه ماه سال جاری 479 مورد عملیات مختلف انجام داده اند که این تعداد در مقایسه با خرداد ماه 10 درصد و نسبت به تیرماه سال گذشته 49 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 387 مورد از عملیات های انجام شده مربوط به اطفاء حریق بوده است اظهار کرد: آتش سوزی پوشش گیاهی با 184مورد،باغ و فضای سبز 36 مورد، وسائط نقلیه 18 مورد، کاربری تجاری 15 مورد وکاربری مسکونی با 12 مورد بیشترین تعداد عملیات این حوزه را شامل شده اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی همدان با اشاره به انجام 92 مورد عملیات امداد و نجات در تیرماه سال جاری تصریح کرد:21 مورد مهار حیوانات، 14 مورد نجات افراد محبوس شده پشت درب، 13 مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور،12 مورد نجات حیوانات و 8 مورد عملیات امداد و نجات در سانحه تصادفات رانندگی بیشترین تعداد عملیات های امداد و نجات را در بر گرفته اند.

وی آمار شهروندان مصدوم در حوادث مختلف را 29 مصدوم و یک فوتی در حوادث امداد و نجات و یک مصدوم در حوادث آتش سوزی عنوان کرد و افزود: در حادثه آتش سوزی 31 تیرماه میدان امام 6 نفر از آتش نشانان جان بر کف حین انجام وظیفه مصدوم شدند.

محمدرضا بیاناتی علت 275 مورد از حوادث آتش سوزی را عمدی، 108 مورد غیر عمدی و 3 مورد نامشخص خواند و یاداور شد: علت 90 مورد از حوادث حوزه امداد و نجات غیر عمدی و 2 مورد نامشخص بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی همدان با 9 ایستگاه و بطور شبانه روزی اماده کمک رسانی به شهروندان محترم است، ضمن توصیه رعایت نکات ایمنی به شهروندان از آنان خواست در هنگام مواجه شدن با حوادث و سوانح مختلف ضمن حفظ ارامش و خونسردی مورد را با ذکر نشانی دقیق محل حادثه به سامانه 125 گزارش کنند.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن