Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ضرورت احداث همراه‌سرای بیماران در همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان تأکید کرد:
ضرورت احداث همراه‌سرای بیماران در همدان

 

رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با حضور در محل احداث پروژه 110 واحدی خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از روند اجرای طرح بازدید به عمل آوردند.

 

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در این بازدید رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا اقدام مجمع خیرین سلامت در دستگیری از بیماران نیازمند را قابل تقدیر دانست و گفت: اغلب هزینه دارو و درمان بیماری‌های خاص بیشتر از سطح درآمد خانواده‌ها است که کمک مجمع خیرین به این بیماران بسیار ارزشمند است.

علی رضایی اضافه کرد: علاوه بر هزینه‌های هنگفت درمان بیماری‌های خاص، خانواده‌های بیماران که از شهرها و روستاهای اطراف برای درمان به همدان مراجعه می‌کنند با مشکل اسکان مواجه‌اند.

رضایی ساخت همراه‌سرا برای بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی را ضروری دانست و اظهار کرد: در این زمینه باید تدابیری توسط مسولین با کمک و یاری خیرین اندیشیده شود.

در ادامه محمدعلی پرزاد عضو شورای اسلامی شهر همدان هم به فعالیت مجمع خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: شهر همدان ظرفیت‌های بسیاری برای پیشرفت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... را دارد اما برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها جهت رسیدن به توسعه باید موانع موجود را رفع کرد.

محمدعلی پرزاد کمک به جامعه علمی و دانشگاهی در راستای توسعه شهر و استان را حائز اهمیت برشمرد و افزود: همانگونه که در گذشته مردم کشور ما در دوران دفاع مقدس کمک‌هایی را به جبهه داشتند اکنون نیز این کمک‌ها را در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، فرهنگی و غیره دارند.

پرزاد با بیان اینکه رفع نیاز نیازمندان بسیار باارزش است، افزود: تولیدات غیر ارگانیک سلامت جامعه را تهدید می‌کند و عمده سرطان‌ها ریشه در تغذیه ناسالم دارد.

وی تولیدات ارگانیک را لازمه سلامت جامعه دانست و اضافه کرد: این موضوع نباید مورد غفلت قرار گیرد چراکه تغذیه ناسالم گرفتاری‌ها بعدی از جمله بیماری‌ها و هزینه‌های هنگفتی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری قبل از درمان بسیار مهم است، یادآور شد: کمک و فعالیت خیرین سلامت در حوزه بهداشت و درمان بسیار قابل تقدیر و ماندگار است و شورا نیز آمادگی کمک در این حوزه را دارد.

در ادامه مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان به تشریح فعالیت مجمع و گزارشی از روند اجرای خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان پرداخت و گفت: بانی شروع ساخت این خوابگاه‌ها شورای اسلامی شهر همدان بوده و شهرداری نیز کمک‌های شایانی را در این زمینه داشته است.

دکتر صبا با بیان اینکه نیت خیرخواهانه شورا و شهرداری باعث تشویق و افزایش انگیزه در مجمع خیرین سلامت برای احداث خوابگاه شد، افزود: خوابگاه برای دانشجویان متأهل تحصیلات تکمیلی ساخته می‌شود و ادامه روند ساخت آن نیازمند کمک و مساعدت خیرین و مسؤولان است.

وی با بیان اینکه از 110 واحد تعداد 30 واحد احداث شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: 80 واحد دیگر نیز در دست احداث است.

قربانعلی ریزوند مسؤول پیگیری احداث خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان نیز در این بازدید مساحت احداث پروژه را چهار هزار و 953 مترمربع بیان کرد و گفت: زمین این پروژه اهدایی یکی از خیرین بوده که هشت هزار و 700 متر مساحت کل بنای ساختمان خواهد بود.

ریزوند اضافه کرد: تاکنون از محل‌های مختلف از جمله شورای اسلامی شهر، شهرداری،دانشگاه علوم‌پزشکی، سازمان عمران شهرداری همدان، خانواده مرحوم فرشچیان،کارخانه سیمان هگمتان و خیرین برای اجرای پروژه کمک شده که در مجموع کمک‌ها تاکنون حدود 600 میلیون تومان بوده است.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن