Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تحول در عرصه تولید و توزیع کالا و اشتغالزایی 160 نفر

نخستین فروشگاه زنجیره ای بخش خصوصی همدان افتتاح شد؛
تحول در عرصه تولید و توزیع کالا و اشتغالزایی 160 نفر

نخستین فروشگاه زنجیره ای بخش خصوصی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان و دیگر مسوولان استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار " همدان نیوز"،  مدیرعامل فروشگاه زنجیره ای کارنو در آیین افتتاحیه این فروشگاه با بیان اینکه راه اندازی این محل اشتغال ۱۰۶ نفر را تأمین کرده است، اظهار داشت: این فروشگاه در سال اقتصاد مقاومتی با هدف تحول در عرصه خدمت رسانی به بهره برداری می رسد.

محمدرضا کریمی ادامه داد: ثمره اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی است که اشتغال را به دنبال دارد.

کریمی با بیان اینکه تحول در شیوه سنتی توزیع کالا از اولویت های این فروشگاه است، یادآور شد: با توجه به وجود سیستم های نوین در دنیا، سعی بر این شد که استانداردهای جهانی بر اساس نیازهای بومی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: در دنیا بر حذف واسطه و عرضه مستقیم کالا تأکید می شود و اگر مدیریت صحیح باشد تولید حفظ خواهد شد و از طرفی قدرت خرید مردم نیز از دست نخواهد رفت.

کریمی با اشاره به کیفیت، کمیت و قیمت تمام شده پایین در این فروشگاه خاطرنشان کرد: این فروشگاه خدمات را در عین کیفیت ارایه خواهد داد و مشتری مداری را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی افزود: کانال و پل ارتباطی بین مردم و تولیدکننده ایجاد خواهد شد تا انتقادات را بتوان مطرح و مشکلات را برطرف کرد.

وی مردم مدار بودن را از اولویت های این فروشگاه دانست و افزود: در نیروی انسانی و تربیت نیروها، از افراد جوان استفاده شده و اولین مکانی است که به صورت تخصصی با برگزاری دوره های آموزشی آغاز به کار کرده است.

کریمی با بیان اینکه فروش اینترنتی و مجازی در دستور کار قرار دارد، گفت: هزینه تمام شده، اعتبار کالا و قیمت روز بازار مورد اهمیت است و با توجه به هزینه های کمتر و صرف زمان کمتر، کالا ارزان تر به فروش خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این راستا ۸۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

کریمی با اشاره به اختصاص بخشی از فروش این فروشگاه به امور خیریه، اظهار داشت: ترویج کالای بومی و تولید داخلی مورد توجه ما قرار دارد و اگر هم از کالای خارجی استفاده شده دلیل آن یا عدم وجود کالای بومی و  یا کیفیت پایین آن  بوده است؛ هرچند ۹۵ درصد از مواد غذایی قابل عرضه داخلی است.

فرآیند دریافت مجوز برای سرمایه گذاران تسهیل شود

رئیس اتاق اصناف همدان نیز با اشاره به زحمات استاندار در حمایت از سرمایه گذاری در استان گفت: سیاستهای اقتصادی کشور بر راه‌اندازی بنگاه های کوچک است و با افتتاح فروشگاه زنجیره ای کارنو حدود 160 اشتغال مستقیم و 200 اشتغال غیر‌مستقیم ایجاد می‌شود.

حمید‌رضا فرسایی با بیان اینکه اگر مجموعه کارنو چهار سال پیش افتتاح شده بود شاید هم‌اکنون شاهد راه‌اندازی شعبه‌های دیگر کارنو در شهرستانهای همدان بودیم، اظهار کرد:  لازم است تدابیری برای کاهش مراحل دریافت مجوز برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.

برای ایجاد اشتغال در استان همدان متعصبانه تلاش شود

معاون استاندار همدان با قدردانی از مدیرعامل فروشگاه زنجیره‌ای کارینو که بعد از تحصیل در خارج از کشور سرمایه خود را برای آبادانی استان خود صرف کرده، ویژگی‌ها و قابلیتهای استان همدان برای سرمایه‌گذاری را برشمرد.

رضا قیاسی افزود: همدان 500 سال پایتخت تاریخ و تمدن بوده است و با برخورداری از بزرگترین شهر جهانی سفال و بزرگترین غار آبی جهان و فاصله کمتر از سه ساعت با استانهای اطراف، ویژگیهای آب و هوایی و توانمندی مردمش می‌تواند محل مناسبی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری 2.5 درصد کشور است، گفت: درآمد ناخالص ملی کمتر از نرخ کشور است و برای بهبود این شرایط باید تلاش شود. 

معاون استاندار همدان با بیان خاطراتی از مقاومت در برابر توسعه گردشگری در سالهای گذشته و آگاهی امروز مردم نسبت به مسائل گفت: امروزه اقشار مختلف مردم در کنار دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی پای کار آمدند زیرا برای دستیابی به اهداف چشم‌انداز نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وجود دارد و دولت باید زیرساختهای لازم را فراهم کند و سرمایه گذاری باید در بخش خصوصی اتفاق بیافتد.

وی با تأکید بر لزوم ارائه خدمات مناسب به گردشگران رفع موانع موجود را ضروری دانست.

قیاسی با بیان اینکه تبلیغات اندوختن سرمایه است، اظهار کرد: باید اقداماتی در راستای نفع عموم مردم جامعه انجام شود و از حق مردم برای خود آنان سرمایه گذاری شود.

وی خاطر‌نشان کرد که خود‌اشتغالی و توجه  به مشاغل خانگی در کنار اشتغالزایی‌های گسترده مورد توجه است، حوزه خدمات از بهترین بخشها برای اشتغالزایی است و باید با نگاه درازمدت، معتصبانه برای اشتغال استان تلاش شود.

اهدای لوح تقدیر اداره اصناف به کریمی مدیر عامل کارنو و تقدیر از امیری از سرمایه گذاران این مجموعه ز دیگر بخشهای این برنامه بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن