Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شهرداری همدان آماده استقبال از ماه مهر می شود

شهرداری همدان آماده استقبال از ماه مهر می شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری آماده استقبال از ماه مهر می شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا افزود: در ابتدای مهر ماه شور و هیجان برای مردم و فرزندانشان وجود دارد و ما باید با استقبالی مناسب و شایسته در این شور سهیم باشیم.

وی ضمن تأکید بر شستشوی معابر و تنظیف جوی های آب بر لزوم ارائه هرچه بهتر خدمات شهری اشاره و اضافه کرد: نظافت تاکسی ها و اتوبوس ها از جمله مسائلی است که مدیریت شهری باید در برنامه های استقبال از ماه مهر مدنظر قرار دهد.

گردان ضمن رضایتمندی از اقدامات مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک در زمینه ایمن سازی و آرامسازی معابر و استفاده از علائم افقی و عمودی گفت: با توجه به اینکه ایمن سازی معابر مجاور مدارس تا قبل از مهرماه انجام می شود بهتر آن است که این ایمن سازی با مصالحی که ماندگاری و کیفیت بیشتری دارند صورت گیرد و برای افزایش ایمنی دانش آموزان هماهنگی لازم با پلیس راهور پیگیری شود.

کامران گردان ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت پارکبانهای سطح شهر گفت: پوشش نامناسب برخی از این افراد و موارد معدودی که دریافت حق پارک را مضاعف بر نرخ مصوب می دانند و مسائل دیگری از این دست همه بیانگر وضعیت نامناسب پارکبانهاست که تقاضا داریم هرچه سریعتر با نصب دستگاه پارکومتر یا تدبیری مشابه این وضع ساماندهی و جایگزینی مناسب بر شرایط فعلی شود.

گردان با اشاره به موضوع بررسی تفاهم نامه مدیریت بحران شهرداری با یونسکو اظهار کرد: با توجه به اینکه بزودی نمایشگاه راه ابریشم که برگزار می شود، می توان این موضوع را به عنوان یک امتیاز در بین شهرداران سایر شهرهای راه ابریشم با این ویژگی که شهر همدان، نخستین شهری است که چنین تفاهم نامه ای با این مضمون امضا کرده است، مطرح کرد.

اول مهر استفاده از اتوبوس برای دانشجویان و دانش آموزان رایگان است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به تشریح برخی از اقدامات شهرداری در روز نخست مهرماه اشاره و اظهار کرد: روز نخست مهرماه، استفاده از اتوبوس برای دانشجویان و دانش آموزان رایگان است.

موفقیت شهرداری همدان در حذف بلیت کاغذی

گردان در بخش دیگری از این جلسه، عملکرد مدیریت شهری را در حذف بلیت کاغذی و جایگزینی کارت بلیت اتوبوس مثبت ارزیابی کرد و افزود: شهرداری همدان حتی زودتر از شهرداری تهران توانست در حذف بلیت کاغذی گام بردارد و این از توفیقات چشمگیر سازمان اتوبوسرانی و مجموعه مدیریت شهری است.

وی بیان کرد: بازسازی اتوبوسها از جمله دیگر اقدامات مثبت سازمان اتوبوسرانی است که اثر آن در سطح شهر مشهود بوده و می طلبد تا آغاز مهر نسبت به تعویض بنرهای پشت تمامی اتوبوسها و استفاده از پیامهای با محتوای اموزش شهروندی نیز همت گمارد تا اتوبوسها با چهره شادابتری در آن موعد وارد ناوگان حمل و نقل شهری شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان در ادامه از سازمان تاکسیرانی درخواست کرد، هرچه زودتر نسبت به نصب دستگاه pos در تاکسی ها اقدام نماید که حتی الامکان تا پایان سال، پرداخت کرایه تاکسی هم  الکترونیکی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی نقاط سطح شه ردریچه های سازمان فاضلاب و شرکت گاز  از سطح آسفالت پایین تر هستند، تاکید کرد: با توجه به اینکهاجرای آسفالت های جدید لازم است اینگونه دریچه ها پیش از شروع فصل پاییز هم سطح خیابان ها شوند تا در تردد خودروها مشکلی ایجاد نشود.

روانسازی ترافیک شهر برای مهرماه مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه این جلسه ضمن اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز اظهار کرد: باتوجه به ترافیک سطح شهر در آغاز سال تحصیلی جدید، مدیریت شهری باید روانسازی ترافیک را در این ایام مورد توجه قرار دهد تا شروع سال تحصیلی جدید در مدارس، رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد.

حمیدرضا طبی مسرور اضافه کرد: در این راستا لازم است شهرداری نسبت به ایجاد هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش اقدام کند تا هم تعاملی دو سویه در این رابطه شکل بگیرد و هم بازتاب اقدامات ملموس تر باشد.

حمیدرضا طبی مسرور لزوم توجه به سقف تعداد دانش آموزان در سرویس مدارس را از جمله ضروریات مورد توجه برشمرد و افزود: سازمان تاکسیرانی باید این موضوع را با حساسیت پیگیری کند.

وی در ادامه از وجود نور زیاد دز نورافکن های پارک مردم انتقاد و عنوان کرد: لزومی ندارد این نورافکن ها با شدت و قدرت از ساعات آخر شب تا صبح روشن باشند چرا که در تمام دنیا مرسوم است نورپردازی پارک ها از نیمه شب کم سو یا خاموش می شود بنابراین مدیریت شهری باید در جهت کاهش هزینه های سنگین برق این نورافکن ها، در ساعاتی از شب نسبت به کاهش نور آنها اقدام کند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم در این جلسه اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح پایش شهری در راستای آموزش شهروندی به منظور ایجاد آمادگی در سوانح و بلایای طبیعی و محیطی ارائه شده، می توان از آن در کاهش اثرات مخاطرات بلایا و سوانح بهره مند شد.

مجید درویشی افزود: این طرح به منظور اثرگذاری بیشتر در مخاطب، به دانش آموزان سال ششم ابتدایی آموزش داده می شود و روش های آمادگی و مقابله با خطرات طبیعی مثل زلزله و سوانح محیطی مانند عبور از مجاورت یک ساختمان فرسوده که امکان ریزش و آسیب دارد در سرفصلهای آموزشی قرار میگیرد.

درویشی با اشاره به ارسال طرح مذکور توسط شهرداری به نماینده کمیسیون ملی یونسکو در ایران اضافه کرد: خوشبختانه طرح مورد استقبال واقع شده و مقرر گشته تا تفاهم نامه ای بین شهرداری همدان و یونسکو بر مبنای تدوین محتوای عمیق و کارشناسی شده منطبق بر استانداردهای بین المللی شکل گیرد.

وی اظهار کرد: از طرفی پژوهشکده حوادث و سوانح طبیعی نیز که خود وزنه ای علمی محسوب می شود در این تفاهم نامه برای تهیه محتوای آموزشی، اعلام آمادگی و مشارکت نموده است.

درویشی اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی آموزشی بین شهرداری همدان با یونسکو امتیاز ارزشمندی برای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است که از جمله مزایای آن می توان به جذب توریست و گردشگر اشاره کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری همدان نیز به ارائه گزارشی از روند اقدامات این معاونت در اجرای طرح استقبال از مهر پرداخت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن