Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا پیشرفت 13 درصدی پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ همدان

پیشرفت 13 درصدی پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ همدان

رئیس و اعضای کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان از پروژه های در دست اجرای شهرداری منطقه دو همدان به همراه مدیر منطقه دو و مسولین بازدید میدانی به عمل آوردند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، در این بازدید دو ساعته اعضای کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورا پروژه هایی از جمله پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ، پارک ورزشی شهرک بهشتی، طرح هدایت آبهای سطحی چهارراه مزدقینه، پل عابرپیاده چهارراه مزدقینه، احیای قناتهای خیابان تختی و محوطه آقاجانی بیگ و بلوار 25 متر شهرک بهشتی و ... ضمن بازدید مورد بررسی قرار دادند.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورا زحمات مدیریت و مجموعه شهرداری منطقه دو در اجرای پروژه ها را قابل تقدیر دانست و گفت: نظارت عالی بر حسن اجرای پروژه‌های شهری و بهنگام‌سازی پیشرفت طرح‌ها از جمله وظایف شوراها است.

حمیدرضا طبی‌مسرور با بیان اینکه باید حمایت‌های فنی بر پروژه‌ها صورت پذیرد تا پروژه‌ها با کیفیت خوب راه‌اندازی شده و در اختیار شهروندان قرار گیرند، اضافه کرد: پارکینگ طبقاتی آقاجانی‌بیگ یکی از بهترین و مهمترین پروژه‌هایی است که با بهره‌برداری آن می‌تواند در کاهش ترافیک منطقه مؤثر باشد.

طبی‌مسرور افزود: با راه‌اندازی پارکینگ آقاجانی‌بیگ با توجه به اینکه پیاده‌راه‌سازی شدن خیابان بوعلی این منطقه می‌تواند به عنوان قطب تجاری شهر همدان محسوب شود.

وی پارکینگ آقاجانی‌بیگ را یکی از زیرساخت‌های صنعت توریسم دانست و یادآور شد: برآورد اعتبار این پروژه 24 میلیارد تومان است که تاکنون برای این طرح 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

طبی‌مسرور پیشرفت فیزیکی این پروژه را 13 درصد اعلام کرد و یادآور شد: پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ در مرحله اجرای فوانداسیون است که در عملیات عمرانی این طرح 22 هزار مترمکعب خاکبرداری، 200 تن آرماتوربندی، 250 مترمکعب عملیات بتنی، 100 تن آهن‌آلات و... کار شده است.

وی تعداد ظرفیت پارکینگ را 531 خودرو برشمرد و یادآور شد: مساحت کل پروژه 13 هزار و 500 مترمربع و زیربنای آن 24 هزار و 200 مترمربع است برای 24 ماه مدت قرارداد ساخت منعقد شده است.

طبی‌مسرور اضافه کرد: پارکینگ طبقاتی آقاجانی‌بیگ در 8 طبقه احداث می‌شود که شامل 44 واحد تجاری، 15 واحد اداری خواهد بود.

وی در ادامه به احیای قنات آقاجانی‌بیگ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه نیز 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون 170 میلیون تومان هزینه در برداشته است.

طبی‌مسرور در بازدید از بوستان ورزشی شهرک بهشتی نیز اظهار کرد: مساحت این پارک حدود 14 هزار مترمربع بوده که هم‌اکنون و پیشرفت 40 درصدی داشته و تاکنون برای عملیات اجرایی آن حدود 200 میلیون تومان هزینه شده است.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه بوستان ورزشی شهرک بهشتی در مرحله جدولگذاری و زیرسازی است، اضافه کرد: در این پارک چهار زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال، ست‌های ورزشی بزرگسالان و کودکان، بدمینتون، تنیس روی میز و... ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: لازم است شهرداری همدان در جهت طرح گسترش پارک ورزشی شهرک بهشتی با توجه به اینکه امکان موجود در محل و رساندن به مساحت 20 هکتاری وجود دارد لذا در راستای توزیع سرانه فضای سبز شهر و عدالت اجتماعی اقدام نماید.

حمیدرضا طبی‌مسرور در خصوص بلوار 25 متری جدیدالاحداث در شهرک بهشتی و کوی شمس افزود: عملیات جدولگذاری، و زیرسازی طرح اجرایی شده 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون برای آن 170 میلیون تومان هزینه شده است.

طبی‌مسرور به پروژه هدایت آب‌های سطحی چهارراه مزدقینه هم اشاره کرد و در بازدید از عملیات اجرایی این طرح اظهار کرد: در جهت برون‌رفت آبگرفتگی منازل این منطقه از شهر بعد از اصلاح طرح ترافیکی با نظر مشاور و جمع‌آوری آب‌های سطحی از محل تجمیع چهارراه به سمت رودخانه واقع در مسیر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شیب مسیر عمیق حفر مسیر افزایش یافته که در مسیر اجرایی به بستر کندن به سنگ برخورد کرده است که بعد از اتمام و اجرای طرح مشکل آبگرفتگی این منطقه حل می شود.

وی طول اجرای کل پروژه را 450 متر مربع اعلام کرد و یادآور شد: مسیر هدایت آبها تا رودخانه 100 مت رلوله گذاری  و 100 متر مربع نیز عملیات حفاری صورت گرفته  و حفاری 250 متر مربع دیگر در حال انجام است.

وی پیشرفت هدایت آبهای سطحی چهار راه مزدقینه را 45 درصد اعلام کرد و افزود: همچنین احیای قنات مسیر خیابان تختی حدفاصل پل پهلوانها تا شهرداری منطقه دو و کوچه شهید غفاری تا پل تختی در حال انجام است که تا کنون 130 میلیون تومان هزینه در برداشته و حدود 60 درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد.

طبی مسرور در ادامه بازدید از نصب پل عابر پیاده چهارراه مزدقینه اظهار کرد: برای این پل در مرحله نخست که نسب پله های ساده و فلزی است مبلغ 350 میلیون تومان بودجه هزینه شده است.

در ادامه بازدید مدیر منطقه دو شهرداری همدان نیز ضمن تشریح روند اجرا پروژه ها اظهار کرد: علی رغم کمبود منابع مالی با حمایت و پیگیریهای اعضای شورا و شهردار همدان پروژه های منطقه دو با روند خوبی در حال اجرا است.

رضا ابرار خرم به پارکینگ آقا جانی بیگ اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر مشکل اساسی در این پروژه واگذاری املاک است که می طلبد با تدبیر خوب شورا این مشکل حل شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن