Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا منع فعالیت اتوبوس‌ها ادامه دارد

منع فعالیت اتوبوس‌ها ادامه دارد

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه منع فعالیت اتوبوس ها و ون‌های مسافربری شهر همدان همچنان ادامه دارد، گفت: ستاد ملی مبارزه با کروناویروس فعلاً مصوبه‌ای برای لغو محدودیت فعالیت اتوبوس‌ها و ون های شهری اعلام نکرده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد پوروخشویی با اشاره به اینکه در شهر همدان بیش از ۳۰۰۰ تاکسی جایگزین ون و اتوبوس‌ها شده است، اظهار کرد: در شهر همدان در شش خط ون و ۳۵ خط اتوبوس فعالیت داشت که با توجه به شیوع کروناویروس در استان و شهر همدان و بنابر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت ون و اتوبوس در تمامی خطوط غیرفعال و تاکسی جایگزین شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر دستگاه ون چیزی حدود ۱۱ مسافر و اتوبوس نیز تعداد بالایی از مسافر را در شهر جابجا می‌کنند و همین موضوع منجر به انتشار بیش از پیش ویروس می‌شود، تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بر این شده که تاکسی‌ها که تعداد کمی مسافر را جابجا می‌کنند، جایگزین شوند.

پوروخشویی درباره ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان، ادامه داد: به تمامی تاکسی داران‌ شهر همدان محلول ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش تحویل داده شده و یک دستگاه پمپاژ به همه خطوط داده شده است همچنین قبل از لغو فعالیت اتوبوس‌های شهر همدان هر شب در پارکینگ اتوبوسرانی همدان ضدعفونی می‌شد.

وی در  خصوص نحوه پرداخت کرایه برای جلوگیری از انتقال ویروس، یادآور شد: پیش از شیوع کروناویروس در شهر همدان پرداخت کرایه اتوبوس ها توسط کارت الکترونیکی بود اما در تاکسی‌ها هنوز پرداخت الکترونیک وجود ندارد.

پوروخشویی با بیان اینکه به دنبال راهکاری برای پرداخت غیرنقدی در تاکسی‌ها هستیم، افزود: پیگیر پرداخت الکترونیک در تاکسی‌های شهر همدان هستیم اما هنوز هیچ کلانشهری در کشور موفق به اجرای طرح پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها نشده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان در پایان گفت: رانندگان اتوبوس و ون‌هایی که در حال حاضر بیکار شده‌اند، می‌توانند در سایتی که در کشور اعلام شده ثبت نام کرده و بیمه بیکاری دریافت کنند./ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن