Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا هر همدانی‌ روزانه ۷۵۰ گرم زباله تولید می‌کند

هر همدانی‌ روزانه ۷۵۰ گرم زباله تولید می‌کند

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از تولید روزانه ۵۰۰ تن زباله در شهر همدان خبر داد و گفت: در اسفندماه سال گذشته روزانه ۵۰۰ تن زباله در شهر همدان تولید و جمع‌آوری شده است که ۵۰ درصد زباله‌های شهر همدان در مبدأ تفکیک می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حسین سیبی با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله در شهر همدان ۷۵۰ گرم در روز است، اظهار کرد: در نیمه فروردین امسال روزانه ۴۰۰ تن زباله در شهر همدان جمع آوری و دفن شده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید زباله نسبت به گذشته کاهش چشمگیری نداشته است، تصریح کرد: ۹۰ درصد بحث تفکیک زباله در مبدأ به آموزش شهروندی ارتباط داشته که با فرهنگسازی و آموزش در سال های گذشته همدان با همکاری مردم در این زمینه موفقیت‌های نسبی داشته است.

سیبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد از زباله‌های شهر همدان در مبدأ تفکیک می‌شود، بیان کرد: با این وجود تفکیک کاملی صورت نمی‌گیرد و از شهروندان می‌خواهیم حداقل زباله‌ها را به دو بخش خشک و تر تفکیک کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شش مراسم بزرگ در رابطه با آموزش شهروندی در همدان اجرا شده است، یادآور شد: علاوه بر آموزش های شهروندی، زیرساخت هایی از جمله نصب کانکس‌های جمع آوری زباله‌های خشک و کاغذ صورت گرفته که بازخوردهای خوبی داشته است.

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با تأکید بر اینکه حجم قابل توجهی از تفکیک پسماند محلات توسط کانکس‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ کانکس در سطح محلات شهر همدان نصب شده و با دریافت پسماندهای خشک و کاغذی اقلام تشویقی و فرهنگی به شهروندان ارائه می‌دهند و برنامه داریم امسال نیز شش کانکس جدید در محله‌های دیگر شهر نصب کنیم.

وی درباره تولید پسماند بیمارستانی شهر همدان خاطرنشان کرد: در شهر همدان روزانه ۲۰ تن زباله بیمارستانی تولید و توسط اکیپ ویژه سازمان پسماند و شرکت بخش خصوصی جمع آوری می‌شود.

سیبی با تأکید بر اینکه با شیوع کروناویروس زباله‌های بیمارستانی با حسیاست بیشتری جمع آوری و دفن می‌شوند، گفت: زباله های بیمارستانی براساس قانون باید توسط تولیدکننده بی خطرسازی سپس توسط سازمان پسماند جمع آوری و در محل سایت دفن زباله با تمهیدات و پروتکل‌های زیست محیطی دفن شوند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن