Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا مساعدت‌‌ به کسبه همدان در فروردین99

مساعدت‌‌ به کسبه همدان در فروردین99

رئیس شورای اسلامی شهر همدان از مصوبه مساعدت‌های فروردین‌ماه99 مدیریت‌ شهری به کسبه خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان،  کامران گردان گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و همچنین مصوبه ستاد استانی مبنی بر حفظ و صیانت از سلامت کارکنان و مراجعان در راستای کاهش تجمع در محیط‌های اداری که خطر جدی برای سلامت مجموعه همکاران را به همراه خواهد داشت و با توجه به اینکه در نظر گرفتن هرگونه تخفیف به عوارض پروانه ساختمانی موجب تجمع ارباب‌رجوع و لزوم حضور تمامی کارکنان در محل کار خود می‌شود؛ از این‌رو تصمیمات گرفته شده در این زمینه به پس از اتمام بیماری همراه با تأیید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، موکول شد.

وی ادامه داد: با توجه به رکود اقتصادی در نتیجه شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر کسب‌وکار شهروندان، پیشنهاد شهرداری به استناد بند 16 و 26 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و...، همچنین اصلاحات بعدی آن و ماده 59 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، به‌منظور مساعدت به کسبه برای فروردین‌ماه٩٩، 15 بند مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به موارد مطروح شده، متعاقباً اصلاحات کاهشی ردیف‌های مربوطه بودجه سال ١٣٩٩ برای تصویب، ارسال خواهد شد.

گردان ادامه داد: همچنین در بند پنج ذیل جدول ماده 1 تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند تخفیف 5٠ درصدی بهای خدمات برای کادر درمانی فعال در درمان کرونا ویروس با تأیید دانشگاه علوم‌ پزشکی ابن سینا اعمال شود.

گردان درباره مساعدت با کسبه همدانی برای فروردین‌ماه٩٩ بیان کرد: عدم شمول عوارض کسب‌ و پیشه (به جز مشاغلی که بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا فعال بوده‌اند)، عدم شمول بهای خدمات (اجاره) املاک و مستغلات شهرداری و سازمان‌های وابسته (کسبه/ به جز مشاغلی که بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا فعال بوده‌اند)، عدم شمول بهای خدمات (اجاره) پارکینگ‌های طبقاتی شهرداری از جمله مساعدت هاست.

وی ادامه داد: عدم شمول بهای خدمات(اجاره) دکه‌های مطبوعاتی شهرداری، عدم شمول بهای خدمات (اجاره) غرفه‌های بازار موقت پرندگان، عدم شمول بهای خدمات(اجاره) غرفه‌های گنج‌نامه نیز از دیگر مساعدت هاست.

وی همچنین عدم شمول بهای خدمات(اجاره) غرفه‌های بازارچه کوی ولی عصر(عج)، عدم شمول بهای خدمات(اجاره) فست‌فودهای سیار، عدم شمول بهای خدمات(اجاره) غرفه‌های گل‌فروشی و عدم شمول بهای خدمات(اجاره) دکه‌های داخل پارک‌ها را از دیگر مساعدت‌ها برشمرد.

گردان ادامه داد: عدم شمول بهای خدمات(اجاره) شهربازی‌ها و عدم شمول بهای خدمات(اجاره) کانون‌های تبلیغاتی (پایه بنرها و نمایشگرهای شهری)، دیگر مساعدت‌ها را شامل می‌شود.

وی همچنین عدم شمول بهای خدمات تمدید پروانه تاکسی برای سال 1399، عدم شمول بهای خدمات تمدید پروانه بهره‌برداری تاکسی برای سال 1399 و عدم شمول بهای خدمات جمع‌آوری پسماند هتل‌ها و غذاخوری‌های طرف قرارداد سازمان مدیریت پسماند را از دیگر مساعدت‌ها برشمرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن