Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا توزیع میوه شب عید در 40 نقطه از شهر همدان

توزیع میوه شب عید در 40 نقطه از شهر همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از توزیع میوه شب عید در ۴۰ نقطه از شهر همچنین تلاش در تعطیلی روز بازارهای هفتگی،‌ شب بازارها و جمعه بازارها به دلیل شیوع ویروس کرونا خبرداد.
به گزارش "همدان‌نیوز"، وحید علی ضمیر با بیان این که معاونت خدمات شهری به عنوان ستاد هماهنگی و نظارت بر وظایف شهرداری همدان وظیفه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی، هدایت و نظارت بر عملکرد مناطق و سازمان‌های زیر مجموعه را بر عهده دارد به خبرنگار شبستان گفت: درتلاش هستیم با افزایش اعتبارات، جلب مشارکت عمومی، تقویت سازمان‌ها و بهره‌گیری از مراکز علمی و پژوهشی در جهت بهبود محیط زیست‌شهری و ارتقای کیفی و کمی خدمات شهری اقدامات موثری را انجام دهیم.
 
معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تاکید براین که این حوزه دارای چهارمدیریت و پنج سازمان زیر مجموعه است اظهارکرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت پسماند، سیما، منظر و فضای سبز شهری، ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی، آرامستان‌ها در بخش سازمانی و مدیریت هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری، مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری، اداره مدیریت بحران، مدیریت پیاده‌راه‌ها و دبیرخانه بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها  در حوزه مدیریت‌ها زیر مجموعه این معاونت به شمار می‌آیند.
 
وی با اشاره به اهم فعالیت کاری سازمان سیما و منظر شهری در10 ماه ابتدای سال جاری گفت : ساخت 363 المان‌های دائم و موقت در سطح شهر، اجرای 2 هزارو 60 متر مربع نقاشی دیواری و بیش از 32 هزار متر مربع امحاء دیوارنویسی،آذین بندی و نصب بیش از 150.000هزار متر ریسه پارچه‌ای و بیش از 52.000 هزار متر ریسه LED در اعیاد و مناسبت‌های مختلف،ساخت و نصب حدودا 4 هزارو 200 عدد تابلو سرکوچه، لوزی و راهنمای مسیر،ساخت و نصب حدودا 8هزارو 300 عدد پلاک منازل، ساخت و نصب حدودا 350 عدد ساخت و نصب تابلو تصاویر شهدا تنها بخشی از اقدامات صورت پذیرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه اکران تبلیغات فرهنگی در مناسبت‌های متفاوت به متراژ حدودا 5 هزارو400 ونیزاکران بیلبورد با موضوع کرونا به متراژ حدودا 2 هزارو800 مترمربع از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته دراین سازمان بوده است گفت: ساماندهی بوستان‌ها تعمیر و نگهداری از تاسیسات و مبلمان شهری و استاندارد‌سازی وسایل بازی کودکان، نصب 150 عدد سطل زباله، نصب 148 نیمکت، رنگ آمیزی 837 مبلمان شهری،تعویض 97 عدد نشیمن تاب،الاکلنگ،و پنل پلی‌اتیلن،رفع نقص بیش از 8 هزار مورد نقص مبلمان شهری و تعمیر و نگهداری از پارک ها و نیز انجام سندپلاست هزارجداره سنگی آرامگاه بوعلی از دیگر اقداماتی است که دراین سازمان انجام پذیرفته است.
 
وی افزود: صدور 180 مورد اخطار به تابلوهای غیرمجاز و جلوگیری از نصب در سطح معابر ومحلات و همچنین صدور 43 مجوز تابلو،ادامه جداره سازی و نصب تابلوهای سردرب یکسان پیاده‌راه بوعلی‌ و نیز برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی مشاهیر و مفاخر شهر همدان دیگر اقدامات انجام شده است.
 
وی با اشاره به کاشت گونه‌های مختلف گیاهی در فصول مختلف در چهار منطقه شهری گفت: کاشت 19 هزار و 732 درخت، 259 هزار و 873 درختچه، 2 میلیون و 826 هزار و 550 گل فصلی و 872 هزار و 420 بوته در فضای سبز مناطق چهارگانه شهرداری انجام شده است.
 
علی ضمیر در خصوص فعالیت‌های انجام شده ازسوی سازمان مدیریت پسماند این معاونت نیز گفت: جمع‌آوری مکانیزه پسماندها با اختصاص بیش از 50 دستگاه خودروی پرس و نصب مخازن مخصوص جمع آوری پسماندها و نیز ضدعفونی و گندزدائی معابر و المان‌های شهری و ورودی بیمارستان‌ها در مقابله با ویروس کرونا و همچنین رفت و روب و شست و شوی معابر اصلی شهر با استفاده از جاروب‌های خیابانی و دستگاه مکانیزه واترجت از جمله فعالیتهای صورت گرفته در بخش بوده است.
 
وی با بیان اینکه علاوه بر انجام عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی معابر با اختصاص بیش از 200 دستگاه انواع ماشین آلات برفروبی و نیز عملیات بهسازی سکوی میانی انتقال پسماندها گفت:جذب مشاور جهت احداث حوضچه‌های جمع آوری شیرابه و سلول دفن مهندسی بهداشتی در سایت دفع پسماندهای شهر همدان از دیگر اقداماتی بوده است که توسط سازمان مدیریت پسماند انجام پذیرفته است.
 
علی ضمیر با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی درعرصه مدیریت پسماند از سوی سازمان مربوطه  گفت: استفاده گسترده از ظرفیت‌های فضای مجازی در جهت آموزش تفکیک زباله،ساخت انواع موشن گرافیک و اینفوگرافیک با موضوعات انواع پسماند، نحوه تفکیک، شیرآبه، برگزاری هشتمین مسابقه بزرگ دانش‌آموزش با موضوع کاهش تولید پسماند،راه اندازی اپلیکیشن به‌روب جمع آوری پسماندهای خشک و آموزش و اطلاع رسانی در این خصوص به شهروندان تنها بخش از فعالیت‌های انجام شده است .
 
معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: علاوه براین سازمان پسماند در بخش هایی همچون  جمع آوری پسماند مراکز درمانی وبیمارستان‌های سطح شهرو نیز ساماندهی سگ‌های بلاصاحب سطح شهر همدان نیز فعالیت داشته است .
 
وی با  اشاره  اینکه در حوزه کاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان نیز  شرکت در2 هزارو 820 مورد عملیات که از این تعداد هزارو702 مورد عملیات اطفاء حریق، یک هزار و 86 مورد امداد ونجات و32مورد احتیاط حریق بوده است از جمله اقداماتی این سازمان محسوب می‌شود اذعان کرد: صدور988 دستورالعمل و طرح ایمنی ساختمانی و نیز صدور 429 تاییدیه ایمنی ساختمان در بازه زمانی دهه ماهه توسط سازمان اتش نشانی شهرداری همدان و همچنین انجام 172پایش از اماکن تجاری، اداری،اقامتی، تجمعی،آموزشی و نیز از جمله اقدامات این سازمان بوده است.
 
علی ضمیر با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری همدان نیز گفت: علاوه بر توزیع میوه شب عید در 40 نقطه از شهر تلاش در  تعطیلی روز بازارهای هفتگی، شب بازارها و جمعه بازار با توجه به مصوبات ستاد استانی کرونا از اهم فعالیت‌های آن سازمان زیر مجموعه بوده است.
 
وی با اشاره به ساماندهی مشاغل سیار (وانت بارها) و تشکیل مراکز مجاز در محل‌های تعیین شده و نیز پیگیری رفع مشکلات میدان بار جدید و قدیم گفت: پیگیری ساخت و احداث بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سه نقطه از سطح شهر  از جمله  آن در شهرک‌های‌مدرس،مدنی،هنرستان،18متری شهید یحیویی نیز از جمله اولویت‌های کاری این سازمان بوده است.
 
علی‌ضمیر با اشاره به اینکه در حوزه کاری اداره مدیریت بحران شهرداری همدان نیز طی سال جاری شاهد تشکیل کمیته پدافند غیرعامل شهرداری و نیز کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل استان بودیم خاطر نشان کرد: تشکیل دبیرخانه کشوری شهرهای تاب آور در شهرداری همدان از جمله موفقیت‌های است که طی سال جاری به همت این مدیریت کسب شد.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه کاری مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان نیز گفت: در بخش کنترل ساختمان شاهد صدور 9 هزارو 238 مورد اخطار بودیم.
 
 وی با بیان اینکه دربخش  رفع سد معبر نیز  این مهم درخصوص وانت بارها هزارو 879 مورد و در بخش عادی هزار و 641 مورد است عنوان کرد: در عرصه اجرای احکام صادره شده از صورت کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب نیزشاهد انجام 93 مورد تخریب در مناطق چهارگانه بوده ایم گفت: در حوزه کاری مدیریت هماهنگی و نظارت برخدمات شهری نیز نظارت روزانه و رسیدگی به صورت وضعیت پیمانکاران خدمات شهری مناطق چهار گانه شهرداری، جمع آوری 92 نفر متکدی غیرحرفه‌ای و پیگیری در خصوص تعیین تکلیف وضعیت آنها و نیز تهیه غذای گرم جهت مصرف افراد ساکن در گرمخانه همکاری با سازمان بهزیستی و نیز ستاد مبارزه با مخدر جهت نگهداری معتادان و کارتن خوابها جهت انتقال آنها به کمپ ماده 15 و16 و خانه سالمندان و در نهایت بازسازی و تجهیز کامل طبقه اول گرمخانه با هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال از اهم فعالیتهای انجام شده توسط این مدیریت است.
 
علی‌ضمیر با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص مدیریت پیاده‌راه‌ها نیز گفت: صدور بیش از100مجوز تردد وسایل نقلیه به پیاده‌راه اکباتان، حمل و نقل مسافران توسط پنج دستگاه ماشین برقی، نصب گیت در پیاده‌راه مظفریه از جمله فعالیتها مهم صورت گرفته دراین بخش است.
 
وی در پایان به تشکیل 12 جلسه کمیسیون بند 20 ماده 55 و رسيدگي به 62 فقره پرونده ارسالي از مناطق چهار گانه و رسيدگي به شكايت از مشاغل مزاحم شهري، ابلاغ اخطاريه وصدور نظريه تعطيل، جمع آوري يا رفع معضل 71 فقره و ثبت 147 مورد شكايت (از طريق مديريت 137 يا شكايات كتبي) رسيدگي وابلاغ اخطاريه و رفع مزاحمت شغلي ايجاد شده نیز اشاره کرد./ شبستان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن