Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم روند معقول انتخاب مدیران در همدان

روند معقول انتخاب مدیران در همدان

معاون سیاسی استانداری همدان با بیان اینکه شرایط انتصابات به شایستگی در حال انجام است، گفت: تغییرات مدیریتی در استان با آرامش و با لحاظ کردن تمام موارد در حال انجام بوده و در این بخش استان از کشور عقب نیست.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مهدی باب‌الحوائجی پیرامون مسئله انتخاب مدیران و تغییرات رخ داده در این عرصه اظهار داشت: در بررسی افراد به دنبال این هستیم که سرعت را فدای دقت نکنیم چرا که در غیر این صورت گزینه‌های مناسبی را نمی‌توانیم انتخاب کنیم.
وی با اشاره به اینکه اسامی افراد پیشنهادی به کمیته انتصابات ارائه شده و آنجا تمام افراد در ابعاد مختلف ارزیابی می‌شوند گفت: گاهی برای انتخاب یک فرد برای تصدی یک پست با 10 نفر مصاحبه می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان ادامه داد: تغییرات مدیریتی در استان با آرامش و با لحاظ کردن تمام موارد در حال انجام بوده و در این بخش استان از کشور عقب نیست.
وی با بیان اینکه شرایط انتصابات به شایستگی در حال انجام است عنوان کرد: تصمیم گیرنده نهایی درباره انتصاب افراد، شخص استاندار هستند و دیگران نیز تنها نقش مشورتی و پیشنهادی دارند.
باب الحوائجی همچنین با این توضیح که در دادن پست‌های مدیریتی معذوریت‌هایی وجود دارد مطرح کرد: علاوه بر شایسته گزینی، بومی گزینی یکی دیگراز استانداردهای ما در انتخاب افراد بوده که به دوشکل مطرح است؛ اول به لحاظ هم استانی بودن و دوم اینکه مدیر منتخب فرد بومی از بدنه همان وزارتخانه باشد.
وی با بیان اینکه در بخش انتصابات باید به شاخصه‌های شکلی و هویتی افراد و همچنین محل خدمت آنها توجه کرد توضیح داد: هدف ما جابه‌جایی افراد در ادارات نیست کما اینکه وزرای محترم در سطح کشور، دستورالعملی داده‌اند که اجازه جابه‌جایی و افراد غیر به داخل ادارات استانی را به جز افراد بومی آن اداره نمی‌دهند، حتی اگرقرار باشد بنابر ضرورت مدیری از بیرون وارد نهادی شود وزرا با محدودیت‌های بسیار بسیار زیاد اجازه جابه‌جایی را می‌دهند.
این مقام مسئول درباره برخی سخنان پیرامون دخالت نمایندگان درانتصابات با اشاره به اینکه ما یک دخالت داریم و یک پیشنهاد و مشاوره ادامه داد: اگر نیروی شایسته‌ای مبتنی بر شاخصه‌های مدیریتی بوده و شرایط لازم را داشته باشد و به استاندار پیشنهاد شود، ایشان در کمیته انتصابات موضوع را مطرح می‌کنند که در این صورت ممکن است فرد نمره لازم را به دست آورد یا نیاورد؛ در کنار این موضوع آقایان نماینده نیز در این مبحث و دیگر اموری که استان را جلو می‌برد، مشورت‌هایی را ممکن است ارائه بدهند.
 وی درباره برخی شایعات رخ داده پیرامون انتخاب برخی افراد به عنوان مدیر افزود:‌ اینها شایعاتی هستند که نباید به آنها اعتنایی کرد. ما اگر بخواهیم تصمیماتمان مبتنی بر شایعات باشد نمیتوانیم تصمیمات جدی و حقیقی بگیریم.
این مقام مسئول مطرح کرد: برای اینکه مردم نتیجه تغییرات مدیریتی در استان را مشاهده کنند به یک مختصر زمان نیاز داریم. وقتی این زمان را مردم به عنوان ولی نعمت به ما دهند تا انتصابات به تدریج و با دقت انجام شود آن وقت خروجی کار را در تصمیم‌گیری‌ها خواهند دید.
وی درباره اینکه تیم اجرایی استان تا چه اندازه میخواهد از مدیران دولت قبل استفاده کند بیان کرد: ما شاخص‌هایی برای انتخاب مدیران و ابقای آنها داریم همانطور که رییس جمهور محترم شاخص‌هایی را برای انتخاب مدیران داشتند.
معاون استاندار همدان عنوان کرد: شایسته سالاری، انقلابی بودن، جهادی بودن، سالم بودن، ولایی بودن، پذیرش سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های عمومی دولت جزو شاخص‌های ابتدایی در انتخاب مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی در استان است.
وی افزود: برخی مدیران که در دولت گذشته کار کرده‌اند ممکن است است شاخص‌های لازم را داشته باشند، نمره لازم را بیاورند و در کنار افرادیکه رقابت میکنند قرار بگیرند.
باب الحوائجی گفت: برای ما بهبود حال اجتماع اهمیت دارد یعنی باید حال جامعه خوب شود؛ علاوه براین پذیرش عمومی مردم نیز برای ما اهمیت دارد. گاهی اوقات ممکن است برخی مدیران که در گذشته کار میکردند در خوب شدن حال جامعه بتوانند دولت را کمک کنند.
وی عنوان کرد: مردم به دنبال تغییر تفکری هستند، مردم میخواهند سیاست‌هایی تغییر کند که نتیجه آن خدمت‌رسانی به آنها باشد. مردم تغییر تفکر تجمل گرایی به مردم گرایی را طالب هستند بنابراین هر مدیری که شایستگی داشته و به این شعارها اعتقاد قلبی داشته باشد احتمال ابقای آن هست.
معاون سیاسی استانداری همدان درباره مسئله انتصاب جوانان در استان همدان و برخی انتقادات رخ داده پیرامون این مسئله اظهار داشت: درست است که ما در انتصابات به سمت جوانگرایی رفته‌ایم اما واقعیت این است که آقای استاندار جوانِ بی‌تجربه صد در صد را انتخاب نکرده‌اند.
وی افزود: آقای استاندار از جوانانی استفاده کرده‌اند که یک سابقهِ مدیریتیِ میانیِ حداقلی در پروسه اجرایی و عمر خدمتی آنها دیده می‌شود. یعنی تک تک این افراد یا معاون بوده‌اند یا در ادوار گذشته پست‌های مدیریتی داشته‌اند.
باب الحوائجی اظهار داشت: همچنین انقلاب اسلامی افراد شایسته‌ای در داخل بدنه اداری خود دارد که این افراد اعتقاد به دستورات رهبری و سیاست‌های نظام مقدس اسلامی دارند، افرادی که یا جوان دل هستند یا جوان باور و یا جوان آور.
وی ادامه داد: ما برای کاهش آسیب های مدیریتی و استفاده بهینه از تجارب از ظرفیت این افراد با تجربه که نگاه تکلیف مدارانه داشته و معتقد به تربیت نیروهای جوان مورد نیاز برای نظام اسلامی هستند به عنوان مشاور در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌کنیم.  
این مقام مسئول درباره اظهار نظرهای رخ داده پیرامون انتصابات در استان که توسط برخی گروه‌ها و جریان‌ها انجام می‌شود اظهار داشت: مطالبات گروه‌های مطالبه گر دو حالت دارد اول مطالباتی که از روی دلسوزی، درد، عشق به استان و در راستای رشد و توسعه است که ما قطعا این سخنان را می‌پذیریم و تا جای ممکن مطالبات آنها را عملی می‌کنیم چراکه این افراد دلسوزان نظام هستند و قلبشان برای رشد و توسعه استان می‌تپد.
وی ادامه داد: برخی افراد و گروه‌ها نیز از روی خودخواهی مخالف هستند. این افراد خود را در نظر دارند و درحال خودخواهی هستند که ممکن است هم به خودشان آسیب بزند هم به روند کار.
معاون استاندار همدان تاکید کرد: ما به سخنان افرادیکه خود را نمی‌خواهند، به دنبال گرفتن پست برای خود نیستند و از روی دلسوزی افرادی را معرفی می‌کنند، گوش میدهیم.
باب الحوائجی مطرح کرد: ما حرف مخالفان خود را می‌شنویم چرا که شنیدن حرف مخالفی که کارشناسی شده باشد، سبب رشد و توسعه خواهد شد. بنابراین ما به دنبال خفقان و یک صدایی نیستیم، ما می‌خواهیم همه صداها و حرفها را بشنویم و در نهایت با مشورت و با نظر کارشناسی بهترین‌ها را انتخاب کنیم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن