Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم توضیح وزارت نفت درباره احتمال گرانی بنزین

توضیح وزارت نفت درباره احتمال گرانی بنزین

وزارت نفت به گزارش «رفت‌وآمد زیر پوست بنزین» درباره احتمال گرانی قیمت سوخت پاسخ داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، در جوابیه وزارت نفت آمده است:

" اختلاف قیمت سوخت در ایران و کشورهای همسایه با توجه به نوسانات قیمت جهانی نفت و ارز در ماه‌های گذشته به قدری زیاد شده است که با وجود مراقبت و افزایش کشفیات محموله‌های قاچاق سوخت، باز هم عده‌ای به‌ویژه در مناطق مرزی با سوءاستفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران مبادرت به عرضه خارج از شبکه سوخت می‌کنند که به‌منظور جلوگیری از خروج فراورده‌های نفتی به‌عنوان ثروت ملی که متعلق به یکایک ایرانیان است.

دستگاه‌های مسئول از جمله شورای تأمین استان‌های مرزی ممکن است ناگزیر به مدیریت و نظارت بیشتر بر عرضه و جلوگیری از قاچاق سوخت در برخی مناطق استان‌های مرزی از طریق اعمال محدودیت در سوختگیری با کارت آزاد جایگاه‌داران شده باشند. بنابراین نباید این تدبیر را که دامنه اعمال محدودیت هم دارد به حساب ایجاد آمادگی برای افزایش قیمت سوخت گذاشت.
آنچه مسلم بوده و تاکنون بارها بر آن تأکید شده این است که «درحال‌حاضر دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و انتشار شایعات و برخی قیمت‌هایی که در رسانه‌ها انتشار می‌یابد، صرفا حدسیات و سناریوسازی در این زمینه و عاری از حقیقت است».

توصیه ما به رسانه‌ها این است درخصوص قیمت بنزین، با تیترهای جنجالی و برآمده از شایعات، فضای فکری مخاطبان خود را بی‌جهت مشوش و آلوده به شایعات نکنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن