Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس قانون مبارزه با مواد مخدر بازدارنده نیست/ جمعیت معتاد کشور کاهش نداشته است

نماینده مردم ملایر در مجلس:
قانون مبارزه با مواد مخدر بازدارنده نیست/ جمعیت معتاد کشور کاهش نداشته است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن انتقاد از شیوه مبارزه با مواد مخدر، گفت: در مبارزه با مواد مخدر عمدتا قاچاقچیان بزرگ به دام قانون نمی‌افتند و برخوردها با خرده‌فروشان صورت می‌گیرد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد کاظمی درباره ضرورت اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت: در خصوص مبارزه با مواد مخدر با ضعف قانون روبه‌رو نیستیم اما در زمینه تعیین مجازات‌های اعدام نیاز به بازنگری است، در حقیقت مشکل مواد مخدر با تقویت بنیه اقتصادی مردم حل خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجرمان حوزه مواد مخدر عمدتا کسانی هستند که به خاطر رفع مشکلات مادی خانواده و تامین معیشت زندگی تن به این کار داده‌اند اما متاسفانه مجرمان بزرگ قاچاقچی مواد مخدر عموما به دام قانون نمی‌افتند.

وی با بیان اینکه کسانی که با موادمخدر درگیر هستند به سمت و سوی اعتیاد هم کشیده می‌شوند، افزود: البته در بسیاری موارد در مراجع قضایی دیده شده که مردان معتاد برای داشتن همراه و پشتیبان همسر خود را نیز به سمت و سوی اعتیاد سوق داده بنابراین افزایش نوزادان معتاد نیز از همین روست که نگرانی قابل توجهی را هم ایجاد کرده است.

کاظمی ضمن بیان اینکه جمعیت معتاد کشور رو به کاهش نیست، یادآور شد: تنوع در موادمخدر مصرفی یکی از دلایل افزایش اعتیاد است، در حالی که مبارزه فعلی با مواد مخدر، تنها مبارزه با معلول به شمار می رود ولی تقویت مسائل فرهنگی، خانوادگی و دینی می‌تواند مقدمه مبارزه با علت‌ها باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: تولد نوزادهای معتاد، تنها منجر به افزایش کودکان معتاد در جامعه نشده بلکه به دنبال آن جرایمی دیگری چون کودک فروشی هم رواج یافته است که برای این منظور هر سه قوه همساز، همراه و هم‌گام با یکدیگر باید تلاش کنند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر بی‌تاثیری مجازات قانون مبارزه با مواد مخدر با وجود برخورداری از شدیدترین مجازات‌ها، گفت: عدم تاثیر مجازات ها سبب شده تا اصلاح این قانون در اولویت قرار گیرد البته در کنار این اقدام مرزها نیز به طور جدی‌تر باید کنترل و پیشگیری از مصرف و گرایش افراد به مواد مخدر هم باید در برنامه‌ها و اصلاح قانون جدید مورد توجه واقع شود

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن