Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس دهیاران آسیب های اجتماعی را کنترل کنند

فرماندار ویژه ملایر:
دهیاران آسیب های اجتماعی را کنترل کنند

 معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: دهیاران برای حل مشکلات اجتماعی در روستاها باید با بخشداران تعامل زیادی داشته باشند و نسبت به این مسایل بی تفاوت نباشند و با مشارکت مردم و اهالی روستاها آسیب های اجتماعی را کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، در ملایر، عبد العظیم رضایی با بیان این مطلب  در  نشست گردهمایی دهیاری های شهرستان ملایر اظهار داشت: دهیاری ها نیز همانند شهرداریها  باید علاوه بر مسایل عمرانی و توسعه روستاها، تمام تلاش خود را بر تامین منابع و درآمدزایی روستاها به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل ارگان دهیاری ها در کنار شوراهای اسلامی روستا  گامی موثر و هدفمند در راستای رشد و توسعه  و مدیریت روستا ها به ویژه مناطق محروم بوده است افزود:  دهیاران با توجه به ویژگی کار خود و اینکه از نزدیک مشکلات و مسائل مردم روستا را می بیند  در خط اول مشکلات و فعالیت های جامعه هدف خود قرار دارند .

 فرماندار ویژه ملایر با تاکید به دهیاران در راستای  تعامل و همکاری با بخشداران و شوراهای اسلامی  روستا تصریح کرد: دهیاران می توانند با عزم قوی کارها را به نتیجه برسانند، ضمن اینکه مردم نیز کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه  امروز شاهد پویایی و حرکت رو به جلوی دهیاری ها هستیم گفت: لازم است   دهیاران با کمک شوراهای اسلامی، بخشداران و مشارکت روستاییان و  پیگیری های لازم کارها و فعالیت ها را به مرحله اجرا رسانده و مسایل مربوط به محیط زیست، بهداشت، منابع طبیعی، بهسازی و عمران روستایی، معابر و سایر موارد مربوط به روستاها را نیز با احساس مسئولیت بیشتری  پیگیری و دنبال کنند .

رضایی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش های متعدد از جمله طرح تحول سلامت، موفقیت بزرگ برجام و اختصاص 16 هزار میلیارد تومان نیز برای بازتولید هفت هزار واحد تولیدی و صنعتی افزود: باتوجه به  شرایط سخت دولت یازدهم در زمان استقرار و رکود، وضعیت بد اقتصادی، تورم، شرایط بد سیاست خارجی، تحریم های ظالمانه و.. ،دولت با تدبیر و امید و بهره گیری از مدیران توانمند و کاردان، کار را شروع کرد و با تمام توان خود برای حل مسایل و مشکلات کشور و مردم تلاش می کند.

 فرماندار ویژه ملایر با اشاره به مشکل فیش های نجومی و اینکه برخی به نا حق دولت را تخریب می کنند،وگمان می کنند که فیش های نجومی مربوط به این دولت است،  گفت: نباید با بی انصافی قضاوت کنیم ،چرا که  اینگونه نیست و در حال حاضر نباید به دنبال مقصر باشیم چون این مقدار اعتماد نسبی بین مردم و دولت نیز از بین می رود.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب های اجتماعی را از د یگر اولویت های مهم دولت تدبیر و امید دانست و افزود: دولت ها همه از میان مردم برخاسته اند  و ضروریست علی رغم همه ی مسائل و مشکلات اقشار مختلف مردم ، مسئولین  و مدیران با کار و فعالیت بیشتر و همدلی و انسجام بهره وری را افزایش داده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

 نیز امسال یکی از اولویت های مهم دولت دکتر روحانی است که در این راستا مشکلات بسیاری از این مقام مسئول از اقدامات مهم دولت در شهرستان ملایر به  رفع مشکلات مالی  واحدهای تولیدی و صنعتی ملایر چون فولاد جعفری، کیان کرد، کیان وینسا و کارخانه آرد اشاره کردو افزود: تعدادی از این واحدها شروع به کار کرده و بزودی تعدادی دیگر نیز به چرخه تولید باز می گردند.

 رضایی خطاب به دهیاران تاکید کرد: در حوزه مسئولیت خود به نحو احسن کار را انجام داده و پاسخگو باشند و همواره تکریم ارباب رجوع با نیت خیر را در دستور کار خود قرار داده و به مردم احترام بگذارند.

مدیر کل بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاوزی استان همدان نیز با اشاره به اقدامات دولت در راستای بهتر شدن شرایط بیمه افزود: در حال حاضر با حمایت دولت شرایط سنی برای بیمه افراد در این صندوق برداشته شده و افراد می توانند با هر سنی خود را بیمه کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

مهدی سماوات  از ورود خیران  و سمن ها در زمینه کمک به کارگزاران صندوق بیمه خبر دادو افزود: دهیاران نیز با  آگاهی  در این زمینه  از مزایای بیمه برای مردم صحبت کنند و با دعوت از کارگزاران بیمه  در روستاها و با دادن اطلاعات و آگاهی درست به مردم آنها را تشویق کنیم که از سن پایین نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ملایر  سال گذشته در زمینه جذب بیمه شدگان روستایی رتبه سوم استان را به خود اختصاص داده است گفت: از یک صدو 11 هزار جمعیت روستایی شهرستان  تا کنون 11 هزارو 757 نفر از روستائیان شهرستان بیمه شده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن