Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس سرمایه‌گذاری صحیح روی جوانان عامل نجات جامعه است

حجت الاسلام میرباقری:
سرمایه‌گذاری صحیح روی جوانان عامل نجات جامعه است

حجت الاسلام سید حمید میرباقری سرمایه‌گذاری صحیح روی جوانان را عامل نجات جامعه برشمرد و یادآور شد: اگر غفلت کنیم دیگر نسلی مانند افرادی که در مقابل دشمن ایستاده و در جبهه‌ها جنگید را نخواهیم داشت پس باید با ایجاد سرگرمی‌های مناسب برای آنها، از این اتفاق جلوگیری کنیم.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، حجت الاسلام سید حمید میرباقری در کارگاه آموزشی اخلاق در ورزش در جمع بسیجیان ورزشکار همدان با تشریح ویژگی‌های مربی ورزشی اظهار داشت: تا انسان برای انجام کاری انگیزه نداشته باشد نمی‌تواند موفقیتی به دست آورد زیرا انگیزه و علاقه مهمترین عامل حرکت و پویائی در انسان است.

وی افزود: همراهی حرف و عمل با هم از دیگر ویژگی‌هایی است که مربیان باید آن را در خود ایجاد کنند زیرا در غیر این صورت حرف مربی در هنر آموز تاثیری ندارد.

این استاد حوزه کار برای رضای خدا را از دیگر ویژگی‌های مربیان دانست و گفت: بسیار مهم است که در کارها رضا خدا و اخلاص در عمل وجود داشته باشد زیرا اگر کار کوچکی خالصانه انجام شود خداوند خود آن را بزرگ می‌کند در غیر این صورت کار اگر بزرگ هم باشد از یاد رفته و تاثیری نمی‌گذارد.

وی با اشاره به حق‌پذیری جوانان خطاب به مربیان خاطرنشان کرد: به فرموده امیرالمؤمنین علی(ع) قلب جوانان مانند زمین آماده کشتی است که هرچه بکاری رشد می‌کند، بنابراین از آنجایی که قسمت اعظم جامعه را جوانان تشکیل می‌دهند باید بیشترین سرمایه‌گذاری نیز روی آنها انجام شود.

میرباقری دلیل اصلی از دست دادن آندلس را سرمایه‌گذاری دشمنان روی جوانان دانست و تصریح کرد: کلیسا با استفاده از مدارس غیرانتفاعی و راه‌اندازی کلوپ‌های تفریحی جوانان را به سمت فحشا و شراب خواری هدایت کرده و بدین ترتیب با ناکارآمد کردن قشر فعال جامعه، آندلس را از دست مسلمانان خارج کرد.

وی سرمایه‌گذاری صحیح روی جوانان را عامل نجات جامعه برشمرد و یادآور شد: اگر غفلت کنیم دیگر نسلی مانند افرادی که در مقابل دشمن ایستاده و در جبهه‌ها جنگید را نخواهیم داشت پس باید با ایجاد سرگرمی‌های مناسب برای آنها، از این اتفاق جلوگیری کنیم.

این استاد حوزه با بیان اینکه اگر نوجوانان و جوانان یک کشور اصلاح شوند آن جامعه نیز اصلاح می‌شود اظهار داشت:مربی برای اینکه بتواند در آینده نتایج خوبی به دست آورد باید به استعداد و توانائی‌های افراد و هنر‌آموز خود توجه کند.

وی با شاره به اینکه فعالیت افراد در حوزه‌های مغایر با استعدادهایشان موجب آسیب فرد و جامعه می‌شود افزود: متاسفانه در فضای کنونی جامعه با حجم تبلیغاتی که انجام می‌شود افراد بدون داشتن آگاهی‌های لازم از توانائی‌هایشان و با احساس نیازی کاذب وارد رشته‌های مختلف ورزشی شده و عمر خود را تلف می‌کنند.

میرباقری ایجاد روحیه و تلاش در جوانان را از دیگر وظایف مربیان ورزشی عنوان کرد و گفت: افراد بعد از گذراندن چند مرحله و کسب چند موفقیت دست از تلاش برداشته و کار را نیمه کاره رها می‌کنند در حالی‌که متربیان باید بدانند افراد موفق تاریخ با تلاش و پشتکار به آن جایگاه رسیده‌اند.

وی بزرگی هدف و ایمان به آن را از دیگر ملزومات تربیتی دانست و ابراز کرد: هرچه هدف و ایمان به آن بزرگتر باشد افراد نیز دیرتر خسته شده و امکان پیشرفتشان نیز بیشتر است.

این استاد حوزه با تاکید بر پرورش استقامت، صبر و تحمل در متربیان تصریح کرد: اگر صبر و استقامت نداشته باشیم نتیجه لازم را به دست نمی آوریم بنابراین لازم است مربیان در تربیت هنرآموزان این نکته را مدنظر قرار داده و با پرورش این ویژگی در آنها موجب یاس و نا امیدی متربیان نشوند.

وی با اشاره به پرورش روحیه پهلوانی در ورزشکاران خطاب به مربیان اظهار داشت: هیچگاه یک ورزشکار موفق ولی بی‌اخلاق موجب سربلندی مربی خود نمی‌شود، بنابراین لازم است مربیان اخلاقی پهلوانی را به هنرآموزان خود بیاموزند تا مرتکب رفتارهای غلط نشوند.

میرباقری با اشاره به جایگاه شهدا در عرصه‌های مختلف جامعه با گلایه‌مندی از وضعیت یادمان شهدای گمنام دشت میشان گفت: در بازدیدی که از این مکان داشتم متاسفانه این مکان که محل آرمیدن 5 شهید گمنام است وضعیت مناسبی ندارد که انتظار داریم به این مکان رسیدگی شود.

وی خطاب به مسئولان و بسیجیان ورزشکار یادآور شد: امیدوارم با اجرای برنامه‌های مختلف در این مکان، تجلیل از مقام شامخ شهدا در آن مکان رونق گرفته، تا مردم بدانند آرامش و امنیت کنونی آنها مدیون ایثار و جانفشانی شهداست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن