Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس دولت پول برداشتی از صندوق توسعه را کجا هزینه کرده است؟

دولت پول برداشتی از صندوق توسعه را کجا هزینه کرده است؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید پاسخ دهد که مبلغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی برای مدیریت کرونا را کجا هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در چند ماه گذشته اقداماتی در مجلس صورت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر فشارهای اقتصادی بر مردم زیاد است و دشمن با تمام تلاش خود پای کار است تا مردم را ناامید نکند؛ بنابراین باید تلاش کنیم که ثابت شود نظام اسلامی با قوت پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه ۱۶ د صد مشکلات ناشی از تحریم است، خاطرنشان کرد: مابقی مشکلات به سوء مدیریت در کشور برمی‌گردد و این به هیچ عنوان درست نیست که دغدغه مردم قیمت مرغ و تخم‌مرغ باشد و علت این موضوع کم‌کاری مسئولان است به طوریکه ۲۷۰ روز نهاده‌های دامی در یکی از بنادر دپو شد و توزیع نشد و این مشکلات را ایجاد کرد.
فلاحی همچنین تصریح کرد: نباید اخبار به سمت سیاه‌نمایی برود و پروژه‌های کلان کشور نیز که در کنار مشکلات اقتصادی پیگیری شده، باید به گوش مردم برسد.
وی با تاکید بر اینکه می‌توان به جای خدمت به مردم سیاسی‌بازی نکرد، گفت: پیش از این می‌‌شد مشکلات را با توان درونی حل کرد و به انتخابات آمریکا و مذاکرات دل‌خوش نبود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییرات مدیریتی در استان، یادآور شد: تغییرات حق دولت است و باید انجام شود؛ ما نمایندگان پیش از این اعلام کردیم که دخالتی در این زمینه نخواهیم داشت و چنانچه تخطی از قوانین صورت بگیرد، هشدار داده خواهد شد.
وی افزود: پرسش ما این بود که چگونه می‌توان فرماندار همدان که فرماندار نمونه استان انتخاب شده، تغییر داد که پاسخ استاندار این بود که تغییرات، بنابر قوانین اجرایی است.
فلاحی با بیان اینکه عملکرد سیاسی به مردم آسیب زده است، اظهار کرد: مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند و انتظار رفع مشکلات، ثبات بازار و ارائه آمار درست اشتغال را دارند.
وی همچنین تصریح کرد: ما همواره دنبال این بودیم که پروژه‌های تعطیل به طور مجدد فعال شوند و مشکل اشتغال و معیشت برطرف شود.
فلاحی با اشاره به آلودگی هوا در فامنین و کبودرآهنگ، یادآور شد: نیروگاه در طول این چند سال آلودگی ایجاد و نیروگاه حق آلایندگی را پرداخت کرده اما هیچ نهادی به طور مشخص اعلام نکرده که این حق آلایندگی به کدام دستگاه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در شهرستان بهار نیز واحدهای تولیدی آلایندگی ایجاد کرده‌اند که پیگیری‌ها برای رفع این آلودگی در حال انجام است تا بر اساس جرائم تعیین شده، مبالغ در همین منطقه برای رفع مشکل هزینه شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای کرونا جلساتی با وزیر آموزش و پرورش برای رفع دغدغه‌های آموزشی در این ایام برگزار شد، خاطرنشان کرد: آموزش در این ایام غافلگیر شد اما در سه ماه تابستان فرصت بود تا زیرساخت‌ها فراهم و مشکلات شبکه شاد نیز برطرف شود؛ بنابر جلسات برگزار شده قرار بر این بود که کلاس‌های درس در برخی مناطق که دانش‌آموزان کمتری دارد و زیرساخت اینترنتی فراهم نیست، به صورت حضوری برگزار شود.
وی با بیان اینکه در بین دانش‌آموزان عشایر درسنامه توزیع می‌شود، گفت: در بخش عمده‌ای، فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی انجام می‌شود اما به دلیل وجود نواقص در زیرساخت‌ها و عدم ظرفیت و سرعت در شبکه شاد، برای دانش‌آموزان مشکل ایجاد شده و به همین دلیل بیش از ۲۲ هزار دانش‌آموز در استان از آموزش مجازی محروم مانده‌اند و با درس‌نامه تحصیل می‌کنند.
فلاحی همچنین تصریح کرد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور از تلفن همراه هوشمند برخوردار نیستند که خیرین در این زمینه پای کار آمدند.
وی با بیان اینکه کمیته اختصاصی آموزش و پرورش در مجلس پیگیر رفع مشکلات آموزشی است، یادآور شد: اعضای این کمیته از افراد دغدغه‌مند و با سابقه آموزش هستند و دغدغه‌ها را پیگیری می‌کنند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت طرح رفع مشکلات نیروهای آموزشی نهضت قبل از سال ۹۱ را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شد، اظهار کرد: این مشکل از حیطه وظایف مجلس خارج شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصمیم بگیرد اما در خصوص مشکلات نیروهای نهضت از سال ۹۱ تا ۹۹ نیز در جلسه با وزیر آموزش و پرورش، مقرر شد که نیروهای حق‌التدریس بلاتکلیف برای همیشه تعیین تکلیف شود که امیدواریم دولت مجدد قوانین را دور نزند و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده نشود.
فلاحی در بخش دیگری از سخنان خود تعارض عملکردی بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی، مشکلاتی را ایجاد کرده است، یادآور شد: مجلس در زمینه توجه به کشاورزان و خرید تضمینی محصولات، اقداماتی را انجام داده و در استان همدان نیز دغدغه‌های کشاورزان پیگیری شده و درخواست ما این است 

که امنیت غذایی به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.
وی در خصوص مشکل مسکن خاطرنشان کرد: مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس تصویب شده و دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور مشمول جریمه می‌شوند که اثرات محسوسی بر قیمت مسکن خواهد داشت.
فلاحی افزود: طرح تامین مسکن نیز در مجلس تصویب شده و مکمل طرح مسکن مهر است که ۱۸ وزارت‌خانه را درگیر کرده و در قالب این طرح مسکن با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی در ادامه یادآور شد: کاهش ۵۰ درصدی حق بنگاه‌داران نیز از دیگر طرح‌هایی است که در حال بررسی در مجلس است؛ چون بخشی از افزایش قیمت ناشی از رشد بنگاه‌داری است‌.
فلاحی با بیان اینکه در همدان نظارتی بر قیمت مسکن نیست، خاطرنشان کرد: در سایر استان‌ها، مسکن بدون قیمت کارشناسی به فروش نمی‌رسد اما در استان همدان چنین نیست.
وی در خصوص مشکلات پروژه اسکای‌مال، یادآور شد: این طرح هیچ توجیه اقتصادی و رفاهی برای مردم ندارد و مشکلات ترافیکی را ایجاد خواهد کرد که موارد مختلف به سرمایه‌گذار و دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش‌های شبکه بهداشت در مقابله با کرونا دیده نمی‌شود، گفت: مبلغی که دولت از صندوق توسعه ملی برداشت کرده باید در این بخش‌ها هزینه می‌شد و دولت باید توضیح دهد که این مبلغ کجا هزینه شده است.
وی افزود: در استان همدان اصرار بر این بود که نیروهای داوطلب و جهادی وارد عمل شود اما متاسفانه در ابتدا موافقت نشد و دیر مجوز ورود این نیروها داده شد.
فلاحی با بیان اینکه مجلس یازدهم با تمام حواشی ایجاد شده در داخل و خارج فعالیت می‌کند، گفت: تمام تعطیلات تابستانی مجلس لغو شده و جلسات کمیسیون‌ها و صحن افزایش یافته است؛ تمرکز مجلس یازدهم بر معیشت مردم بوده است.
وی ادامه داد: حقوق‌های پرداختی در برخی نهادها، تحت نظارت مجلس نبود که این اقدام انجام شد و نظارت صورت گرفت.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای اسفند تا کنون تمام بیمارستان‌های استان مورد بازرسی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: پروژه‌های اقتصادی استان نیز در این ایام مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ما از عملکرد خود راضی نیستیم اما بر اساس گزارش عملکرد ارائه شده می‌توان اقدامات را با مجلس‌های پیشین مقایسه کرد.

فلاحی با بیان اینکه یکی از دلایل شهادت شهید فخری‌زاده، واکسن کرونا بود، یادآور شد: اعصای کمیسیون بهداشت مجلس به شدت با واردات واکسن مخالف است و کشور به دنبال تولید واکسن بومی و استفاده از آن است.

وی در خصوص استفاده از داروی "میرتوس" برای درمان کرونا اظهار کرد: این دارو که توسط محقق همدانی ساخته شد نسبت به تمام داروهای گیاهی موفق‌ترین دارو بود که پس از انجام تحقیقات و بررسی‌ها، تست بالینی آن به زودی انجام می‌شود.

فلاحی با تاکید بر اینکه تا پایان دولت مدیران کارآمد تغییر نخواهند کرد، گفت: تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مدیران تنها در صورت کم‌کاری جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه سوء مدیریت داخلی باعث شده که نیازها در استان دبده نشود، خاطرنشان کرد: در خصوص به کارگیری دانشجومعلمان ما مواضع خود را اعلام کردیم اما کمبود نیرو از استان لرستان تامین شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن