Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس توزیع عادلانه یارانه به تشکیل وزارت آمار نیاز دارد

توزیع عادلانه یارانه به تشکیل وزارت آمار نیاز دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، توزیع عادلانه یارانه و اجرای صحیح طرح‌های کمک معیشتی را در گروی ایجاد وزارت آمار دانست.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسن لطفی در مورد میزان اعتباراتی که برای اجرای طرح‌های کمک معیشتی، حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب‌دیدگان از شرایط کرونایی مورد نیاز است، گفت: هم‌اکنون هیچ آمار دقیقی از این افراد در سطح جامعه وجود ندارد، ضمن اینکه حتی یک تحلیل واقعی از وضعیت اقتصادی یک روستای 20 خانواری در کشور وجود ندارد.
هیچ آمار دقیقی از افراد کم‌ درآمد یا فاقد بیمه در کشور وجود ندارد
نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما هیچ اطلاعات دقیقی از افرادی که در کشور با مشکلات مالی مواجه هستند در اختیار نداریم و مشخص نیست چه تعداد افراد فاقد درآمد بوده یا شغل دارند اما تحت پوشش بیمه قرار ندارند.
وی تصریح کرد: نبود آمارهای مبتنی بر واقعیت باعث شده است تا در توزیع عادلانه کالاهای اساسی و بیت‌المال با مشکلات جدی مواجه شویم و هر چند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماری از بخشی از جمعیت کم درآمد را ارائه داده است اما نمی‌توانیم این میزان آمار را به کل کشور تعمیم دهیم.
نبود آمارهای دقیق به نارضایتی از نحوه اجرای طرح‌های کمک معیشتی منتهی می‌شود
لطفی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نباید تعداد 76 میلیون نفر یارانه دریافت کنند، چرا که تمام این افراد به این میزان پول نیاز ندارند، ضمن اینکه نحوه اجرای طرح‌های کمک معیشتی نیز تا زمانی که تحلیل درست آماری نداشته باشیم با نارضایتی‌هایی همراه خواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: رفع این مشکل در گروی ایجاد وزارت آمار است که در کنار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه آمار دقیق مبتنی بر واقعیات از بخش‌های مختلف بپردازد، چرا که فعالیت سازمان آمار تاکنون هیچ خروجی قابل قبولی برای برنامه‌ریزی کشور در حوزه‌های مختلف نداشته است، ضمن اینکه تشکیل این وزارتخانه از این جهت دارای اهمیت است که تهیه آمار دقیق می‌تواند از هدررفت منابع و تضییع حقوق افراد در بهره‌مندی از اجرای طرح‌های کمک معیشتی جلوگیری کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما به دنبال ارائه طرحی برای ایجاد وزارت آمار هستیم که تحلیل آماری صحیحی از اقشار مختلف جامعه از سطوح خُرد تا سطح کلان در کشور ارائه دهد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن