Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس چرا حقوق بازنشستگان همسان‌سازی نمی‌شود؟

چرا حقوق بازنشستگان همسان‌سازی نمی‌شود؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به تشریح دلایل عدم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط صندوق تامین اجتماعی پرداخت.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسن لطفی در مورد نحوه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 در شرایطی که این سازمان نسبت به میزان اعتباراتی که برای آن در بودجه تعیین شده است، معترض است، گفت: اکثر صندوق‌های بیمه‌ای دچار ورشکستگی شده و به شدت با مشکل مالی مواجه هستند و هیچ صندوقی نداریم که بتواند روی پای خود بایستد و از طریق مبالغی که از افراد تحت پوشش دریافت می‌کند خود را اداره کند.
ضرورت ایجاد قانونی جامع و مانع برای اداره صندوق‌های بیمه‌ای
نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تنها صندوقی که خود را بالاجبار اداره کرده، تامین اجتماعی است، اما همان مبالغی که دریافت کرده را هزینه می‌کند.
وی در بیان اشکالی که در زمینه اداره صندوق‌های بیمه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون 18 صندوق بیمه‌ای داریم که تنها 3 تا از آنها دارای قانون بوده و سایر صندوق‌ها فاقد قانون هستند و اگر بخواهیم به طور جامع به آنها کمک کنیم باید در گام اول اداره صندوق‌ها را قانونمند کنیم، بنابراین لازم است مجلس یک قانون جامع، مانع و شفاف برای اداره آنها تصویب کند.
تامین اجتماعی با واگذاری سهامش بخشی از همسان‌‎سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کرد
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به دیگر اشکالی که در حوزه اداره صندوق‌های بیمه‌ای وجود دارد، یادآور شد: متاسفانه پیوسته دولت‌ها، منابع مالی صندوق‌ها را کاهش داده‌اند به همین دلیل آنها از ذخیره کافی برای همسان‌سازی حقوق برخوردار نیستند و تنها صندوق بازنشستگی کشوری است که بخش اعظمی از منابع مالی آن توسط دولت از محل بودجه سنواتی تامین می‌شود، بنابراین توانسته است همسان‌سازی حقوق‌ها را اجرا کند. اما صندوق تامین اجتماعی، بودجه دولتی در اختیار ندارد و در عمل درآمدش نیز به حدی نیست که بتواند همسان‌سازی حقوق را به طور کامل اجرا کند و تنها در اوایل سال که سهامش را واگذار کرد از محل فروش آن توانست بخشی از همسان‌سازی را اجرا کند، به همین دلیل نتیجه مدنظر بازنشستگان حاصل نشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی بتواند طلب خود را از دولت بگیرد، همچنین بتواند در بدنه خود و شرکت‌های وابسته همچون شستا شفاف‌سازی کند، اجرای همسان‌سازی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی قابل اجرا خواهد بود./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن