Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تلاش مجلس برای جلوگیری از فعالیت مسئولان ناکارآمد

تلاش مجلس برای جلوگیری از فعالیت مسئولان ناکارآمد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ممنوعیت پست سیاسی توسط مسئولان گفت: این طرح به صورت عادی اعلام وصول شده و 27 نفر از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند اما امیدوار هستیم این طرح را در اولویت قرار بدهیم تااز فعالیت مسئولان ناکارآمد جلوگیری کنیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص طرح مجلس برای ممنوعیت دریافت پست سیاسی توسط مسئولان ناکارآمد با حجت الاسلام فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به طرح ممنوعیت پست سیاسی توسط مسئولان، گفت: این طرح توسط دکتر مفتح ارائه و اعلام وصول شده است، توسط 27 نفر از نمایندگان نیز امضا شده است. این طرح به صورت عادی اعلام وصول شده است و طبیعتا برای اینکه زودتر مورد بررسی قرار گیرد، باید درخواست اولویت بدهد.
وی با اشاره به بندهای اساسی این طرح اظهار کرد: بند الف و بند ب در این طرح تصریح دارد وزرایی که سه کارت زرد دریافت می‌کنند و نمی‌توانند نمایندگان سوال کننده را قانع کنند، محروم خواهند شد. این محرومیت در بند الف کاندید شدن در ریاست جمهوری، در مجلس، در شورای شهر و همچنین معاونت‌های استانداری و وزارت خانه‌ها تا ده سال بعد خواهد بود.
نماینده مردم همدان در مجلس مفاد این طرح را قانونی دانست و تصریح کرد: هیچ بخشی از این طرح غیرقانونی نیست. تبصره‌ای در این بند وجود دارد که متخلفان از این قانون یعنی کسانی که به این افراد پست بدهند، محرومیت خواهند داشت و به نوعی جرم انگاری هم شده است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه مجلس بتواند این طرح را در اولویت قرار بدهد، گفت: وزیری که در پستی قرار می‌گیرد، هم شعار آن دولت و هم برنامه‌های آن را پذیرفته است. همچنین شیوه‌های رفتار رئیس جمهور آن دولت را پذیرفته است و به همین جهت نمی‌تواند بهانه بیاورد که در انتخاب معاونین و انجام امورات، دست او باز نبوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن