Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تجمعات انتخاباتی ممنوع است

تجمعات انتخاباتی ممنوع است

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به درصد بالای سرایت‌پذیری کروناویروس در تجمعات، در انتخابات ۱۴۰۰ تجمع‌های انتخاباتی ممنوع است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مصطفی آزادبخت در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان همدان، اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی، رجوع به آرای عمومی و انتخابات بوده است و وزارت کشور با تجارب ارزشمندی که دارد، مقدمات انتخابات سال آینده را به بهترین شکل ممکن آغاز کرده است.
وی با بیان این که وزارت کشور با استقلال تمام بستری را مهیا کرده تا انتخابات پرشوری را برگزار کند، تصریح کرد: به همین منظور در تمام فرمانداری‌ها ستاد انتخابات تشکیل شده ‌است.
وی در رابطه با زمان ثبت نام نامزدهای انتخاباتی سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای شهر از ۱۸ تا ۲۶ اسفند، شورای روستا از ۱۶ تا ۲۳ فروردین، میان‌دوره مجلس شورای اسلامی از ۸ تا ۱۴ فروردین صورت می‌گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان این که در سال آینده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان برگزار می‌شود، توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ انتخابات شورای اسلامی شهر در ۳۲ منطقه شهری، شورای اسلامی روستا در ۹۱۸ منطقه روستایی و ۲ تیره‌ی عشایری و انتخابات میان‌دوره مجلس اسلامی در حوزه‌ انتخابی بهار و کبودراهنگ برگزار خواهد شد.
آزادبخت ادامه داد: ۱۰ نفر در شهر همدان، هفت نفر در شهر ملایر، نهاوند و اسدآباد برای حضور در شورای شهر انتخاب می‌شوند و مابقی شهرها نیز شورای پنج نفره دارند و در مجموع ۱۷۴ نفر وارد شوراهای شهر استان خواهند شد.
وی با بیان اینکه ۹۱۸ منطقه روستایی در استان همدان وجود دارد، گفت: ۱۰۶ روستا شورای  پنج نفره و مابقی روستاها شورای سه نفره دارند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان در رابطه با نحوه‌ ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی استان، اظهار کرد: ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود و افراد می‌توانند به صورت شخصی، مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا حضور در فرمانداری‌ها مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.
آزادبخت با بیان اینکه ۲۴ فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در استان همدان فقط شمارش آرا به صورت دستی انجام می‌شود و در تمام شعب اخذ رأی، مجهز به دستگاه احراز هویت هستند.
وی در رابطه با وضعیت رعایت پروتکل‌ها در حوزه‌های اخذ رأی، ادامه داد: وزارت کشور پروتکل‌هایی در این زمینه پیش‌بینی کرده و در استان همدان نیز به تعداد صندوق‌ها ۱۰ درصد اضافه شده‌ است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه درصد بالایی از سرایت ویروس به علت حضور در تجمعات است، اظهار کرد: برای جلوگیری از سرایت کروناویروس، تجمع انتخاباتی ممنوع است و تبلیغات نامزدها در فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و نشریات صورت می‌گیرد.
آزادبخت ادامه داد: نامزدها می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و حداقل افراد، ستاد انتخاباتی داشته باشند، اما اگر نامزدی این مسائل را رعایت نکند با آن برخورد خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت ما به عنوان مجری انتخابات حفظ استقلال کشور است، بنابراین ما باید با حفظ استقلال، بستری برای مشارکت مردم در انتخابات فراهم کنیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن