Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس آمار اشتغال واقعی نیست

آمار اشتغال واقعی نیست

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار اشتغال را غیر واقعی اعلام می کنند و این مناسب نیست در حالی که ما باید با مردم صادق باشیم، گفت: ۵۷ هزار شغل در استان همدان نیاز داریم و باید آن را حل کنیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از بی عرضگی و سوء مدیریت دولت است، افزود: گرانی کالا ها ربطی به تحریم و FATF و این مسائل ندارد بلکه ناشی از بی عرضگی برخی از مدیران است.
وی با تاکید بر اینکه مجلس قانون اقدام راهبردی تحریم ها را مصوب و رهبری آن را تایید کرد ما باید غنی سازی را تا ٦٠ درصد و بیشتر افزایش دهیم؛ گفت: یکی از مشکلات کشور ما کاهش جمعیت است که در مجلس طرح جوانی جمعیت را پیگیر شده و مصوب کرده ایم و منتظر تایید شورای نگهبان هستیم .
فلاحی با بیان اینکه برای این طرح ٧٠ جلسه کارشناسی داشته ایم تا مشکلات ازدواج جوانان حل شود، افزود: طرح تامین مسکن که چند روز آینده به مجلس می آید برای تصویب ١٨ وزارتخانه را درگیر می کند تا مشکل مسکن جوانان حل شود.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کار دیگر مجلس اصلاح قانون بودجه بود که نظارت بر کل بودجه انجام گیرد، افزود: در لایحه بودجه آن را به سمت مردم مصوب کردیم به طوری که در بودجه سال جدید بسیاری از بدهی های دولت به صندوق های مختلف مانند بازنشستگی رفع خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان ها برای حمایت از نخبگان خبر داد و افزود: یکی از وظایف ما نظارت میدانی است که در همین راستا شرکت خانه سازی را به بیت المال برگرداندیم و دوباره راه اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه سفر حجت الاسلام رئیسی هم چند پرونده آماده و تحویل شده تا مشکلات مردم در حوزه اقتصاد و اشتغال حل شود، عنوان کرد: مردم گزارش تخلفات را به ما ارائه بدهند تا پبگیر شویم.
وی در ادامه با بیان اینکه آمار اشتغال را غیر واقعی اعلام می کنند و این مناسب نیست در حالی که ما باید با مردم صادق باشیم، گفت: ۵۷ هزار شغل در استان همدان نیاز داریم و باید آن را حل کنیم.
حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه هر جوانی در این استان می خواهد اختراع یا تولیدی داشته باشد بنده با همه توان از آن ها حمایت می کنم و در سطح کشوری نیز پیگیر خواهم بود، گفت: ما در بحث بخش معدن می توانیم ٢١ میلیون نفر را شاغل کنیم.
حجت الاسلام فلاحی افزود: در بحث ضریب جینی ما در بودجه ۱۴۰۰ حقوق های زیر ۱۰ میلیون را افزایش ٢٥ درصدی دادیم و بالای آن را تا سقف ٢ ونیم میلیون افزایش دادیم تا فاصله طبقاتی را کاهش دهیم.
سخنگوی کمیسیون آموزش عنوان کرد: دولت مکلف شده اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را اصلاح کند که اگر اصلاح شود نه تنها مشکلات بازنشستگان بلکه مشکلات معلمان در زمان اشتغال آن ها هم حل خواهد شد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ما مسئولین در بعد معرفتی خود بسیار کار کنیم تا ظرفیت قدرت را داشته باشیم و دچار انحراف نشویم، افزود: یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه نفت در روز می فروشیم و دولت پول آن را نقد می گیرد بنابراین مشکل کشور بی پولی نیست بلکه مدیریت نداریم.
وی افزود: قوانین دست و پاگیر بسیاری در حوزه سرمایه گذاری داریم که باعث شده سرمایه گذار داخل استان سرمایه نیاورد ضمن اینکه شفافیت باید در همه شئون مشخص باشد./ تحلیل بازار

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن