Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس در روزهای آینده می‌گوییم چه بلاهایی سر همدان آورده‌اند

در روزهای آینده می‌گوییم چه بلاهایی سر همدان آورده‌اند

به دنبال بروز شایعاتی در مورد ردصلاحیت بعضی از نامزدهای شورای شهر و فشار بر اعضای هیئت نظارت بر انتخابات، احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین و رییس هیئت نظارت استان در گفتگویی به تشریح حاشیه ها و شایعات پرداخت.

به گزارش "همدان‌نیوز"، فلاحی گفت : اعضای هیئت نظارت که منصوب شدند با مشورت تمامی نمایندگان استان انجام شده و فقط نظر شخصی اینجانب نبوده است، از مراجع پنجگانه استعلام گرفته شد تا از صحت سالم بودن اعضای هیئت تایید شود
وی افزود: می توان گفت عالی ترین هیئت نظارت در کل کشور متعلق به همدان است .
رییس هیئت نظارت استان اظهار داشت: دادستان دبیر هیئت است که سی سال تجربه کاری دارد و مسلط به کلیه قوانین از جمله قوانین انتخاباتی ، سیاسی و حقوقی می باشد.
وی خاطرنشان کرد: به اعضای هیئت توصیه شده است که به هیچ وجه گرایش سیاسی فرد یا مسائل قومی و قبیله ای را مد نظر قرار نگیرد و صرفا همان عناوینی که از مراجع استعلامی پنجگانه به دستشان می رسد در پرونده نامزد لحاظ کنند .
فلاحی ادامه داد : برای اینکه حقوق کسی ضایع نشود پرونده افراد رد صلاحیت شده در شب آخر رسیدگی مجدداً بررسی شد؛ افرادی که رد صلاحیت شده اند می توانند به هیئت عالی نظارت اعتراض ببرند؛ در آنجا ما سه نماینده هستیم که سه روز را صرفاً به این کار اختصاص داده ایم. نماینده‌ها به استان تشریف آورده و بررسی‌ها در استان شروع می شود .
رییس هیئت نظارت استان افزود : اگر در استان رد شوند می‌توانند مجددا به هیئت مرکزی تهران اعتراض ببرند و در آنجا نتیجه نهایی اعلام خواهد شد .
نماینده مردم همدان در مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص تایید صلاحیت یکی از نامزدها در دقایق پایانی گفت : به هیچ وجه در تایید صلاحیت فردی با من صحبت نشده و کذب محض است ؛ هم اینجانب سر منشأ اصلی آن را می‌دانم و هم خودِ آنان می‌دانند و من به دنبال تخلفات آنها هم هستم .
فلاحی ادامه داد: به هیئت نظارت گفته شده به سفارش احدالناسی گوش ندهند؛ چه آنهایی که تأیید شده اند و چه آنهایی که رد شده اند بر اساس مر قانون بوده است .
وی خاطر نشان کرد: به افرادی که درخواست ملاقات حضوری با اینجانب را داشتند به آنها اینگونه پاسخ داده شده که با توجه به اینکه ما شخصیت حقوقی داریم به هیچ وجه تنهایی با کسی ملاقات نمی کنیم و اگر درخواست ملاقات داشته باشند در حضور تمامی اعضا ی هیئت می توانند حضور پیدا کنند .
نماینده مردم همدان در مجلس از کسانی که فضاسازی می‌کنند درخواست کرد ذهن مردم را با شبهات آلوده نکنند، چرا که ما با دقت تمام بررسی کرده و به سراغ افرادی که شبهه پراکنی می کنند خواهیم رفت .
فلاحی ادامه داد : در روز های آینده به مردم اعلام خواهیم کرد چه بلاهایی سر این شهر آوردند و چه اتفاق‌هایی افتاده است !
رییس هیئت نطارت استان افزود : در هر حال حقوق کاندیدها برای ما محترم است ؛ ما حافظ رای مردم هستیم ؛ مثل دوره قبل عمل نخواهیم کرد که شبهات زیادی داشت . در این دوره ، انتخابات سالم را تحویل خواهیم داد و حتما بیت المال و حقوق مردم را دست افرادی که امین نباشد نخواهیم داد .
فلاحی در خاتمه تاکید کرد : از حدود ۴۴۰ نفر نامزد ، حدود ۹۳ درصد تایید صلاحیت شده اند ؛ ما دلیل این همه فضا سازی را نمی‌دانیم ؛ چه کسانی این شبهات را منتشر می‌کنند !؟ در آنجا چه منافعی دارند !؟ ما این اجازه را نخواهیم داد که با حقوق ملت بازی شود./ دادرسان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن