Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مشکلات معیشتی مردم را ناامید کرده است

مشکلات معیشتی مردم را ناامید کرده است

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: متاسفانه مشکلات معیشتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، فضای یاس و نا امیدی را در جامعه ایجاد کرده است و لذا روحانیت برای رفع این مشکل و ایجاد امید در بین مردم وظیفه مهمی را بر دوش دارند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آیت الله حبیب الله شعبانی با تاکید بر اهمیت مسئله انتخابات و حضور پر شور مردم در آن، اظهار داشت: مسئله انتخابات، بصیرت افزایی و ایجاد مشارکت حداکثری، مسئله‌ای است که باید جز اولویت‌های سرگروه‌های صالحین قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تقویت انسجام شبکه تربیتی، تبیین گفتمان امام(ره) و تبیین اهمیت جایگاه و حدود وظایف رئیس جمهور مسائلی است که باید در جامعه بیان شود و مردم از آن آگاه شوند، گفت: انتخابات ریاست جمهوری، تنها انتخاب یک نفر نیست، بلکه با تغییر رئیس قوه مجریه چندین هزار مسئول و مدیر در سراسر کشور در معرض تغییر قرار می گیرند.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد بودجه کشور در اختیار دولت است، مطرح کرد: به معنای واقعی کلمه، قوه مجریه اهمیت زیادی در مدیریت کشور دارد و مردم باید با مفاد و وظایف آن آَشنا شوند.
وی با تاکید بر اینکه در کنار انتخابات ریاست جمهوری نباید از انتخابات شورا نیز غافل شد، اظهار داشت: از آنجایی که در شوراهای شهر و روستا رانت‌های اقتصادی وجود دارد، بنابراین در این عرصه اصلح کسی است که دارای سلامت اقتصادی باشد.
نماینده ولی فقیه در همدان افزود: ائمه جمعه در مراجعات و برخوردهای خود به خوبی می‌دانند که یکی از نهادهای موثر در بحث رضایتمندی مردم، عملکرد شهرداری‌ها و شورای شهر است.
وی با گلایه از وضعیت اقتصادی موجود، مطرح کرد: متاسفانه مشکلات معیشتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، فضای یاس و نا امیدی را در جامعه ایجاد کرده است و لذا روحانیت برای رفع این مشکل و ایجاد امید در بین مردم وظیفه مهمی را بر دوش دارند.
شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تبیین آثار و برکات حضور حداکثری در انتخابات پرداخت و گفت: حضور پرشمار مردم در انتخابات، سرمایه اجتماعی برای دولت آینده خصوصا در عرصه بین‌الملل ایجاد خواهد کرد.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر و طرح هجرتی، اظهار داشت: در بحث تبلیغ چهره به چهره روحانیت نقش بسیار حساسی بر عهده دارند و البته در کنار روحانیون و طلاب باید از ظرفیت و توان بزرگان محلات و افراد اثر گذار نیز استفاده کرد.
امام جمعه همدان با تقدیر از برنامه ریزی سپاه در حلقات صالحین و پایگاه‌های بسیج، عنوان کرد: کمترین اثر حضور در انتخابات نا‌امیدی دشمنان است، بنابراین با حضور پرشور خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اجازه نخواهیم داد آنهایی که با شهادت سردار سلیمانی دلشان پر از شعف شد، یک بار دیگر احساس شادی کنند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن