Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سوتی‌های 30 سالگی!

سوتی‌های 30 سالگی!

ممکن است فکر کنید هنوز جوان هستید و نیازی به نگرانی درباره وضعیت سلامت و زیبایی‌تان وجود ندارد. بله، هیچ‌کسی منکر جوانی و زیبایی شما نیست اما باید حواس‌تان به سلامت‌تان باشد، چرا‌که به سن مهمی وارد می‌شوید.

به گزارش "همدان نیوز"، برای بسياری از خانم‌ها، رسیدن به ۳۰‌سالگی آغاز دوران بزرگسالی واقعی است. ممکن است به‌تازگی يک کار جديد را شروع کرده باشید یا وارد يک رابطه شده و تشکيل خانواده داده‌ باشید. اما ناديده گرفتن عادات زندگی سالم در ۳۰‌سالگی می‌تواند منجر به داشتن زندگی به‌مراتب ناسالم‌تری در ۴۰سالگی به بعد شود. ممکن است فکر کنید هنوز جوان هستید و نیازی به نگرانی درباره وضعیت سلامت و زیبایی‌تان وجود ندارد.

 بله، هیچ‌کسی منکر جوانی و زیبایی شما نیست اما باید حواس‌تان به سلامت‌تان باشد، چرا‌که به سن مهمی وارد می‌شوید. به‌عبارت ديگر، همه آن عادت‌های سالمی که ناديده‌شان می‌گيريد، می‌توانند بستر یک زندگی ناسالم‌تر را برای دوران بعد از ۴۰سالگی آماده و فراهم کنند. در این مطلب می‌خواهيم 8‌مورد از بزرگ‌ترين اشتباهات سلامت خانم‌ها در ۳۰سالگی را بازگو کنيم.

1. به فکر توده‌های عضلانی خود نيستيد!

 انجام ورزش‌های هوازی بهترين و تنها کاری است که باعث سلامت قلب و عروق و تناسب اندام می‌شود.

 برخی خانم‌ها تنها رژیم را راه حل متناسب بودن و سالم ماندن می‌دانند.

برخی تحقيقات نشان می‌دهد که ورزش‌های هوازی می‌توانند خطر ابتلا به آلزايمر و برخی سرطان‌ها را هم کاهش دهند. خانم‌ها در ۳۰سالگی بايد زمانی را به ورزش‌های قدرتی اختصاص دهند.

 ورزش کردن هم باید هدفمند باشد و چیزی را انجام دهید که برای‌تان لازم است نه هر ورزشی!

2. کاهش سرعت سوخت‌و‌ساز بدن را نادیده می‌گيرید!

ورزش و تمرينات قدرتی باعث کالری‌سوزی می‌شوند. این امر به نوبه خود با افزايش سوخت‌و‌ساز بدن همراه است. به‌نظر می‌رسد که با بالا رفتن سن، سرعت سوخت‌و‌ساز بدن بنا به دلايلی از‌جمله عوامل ژنتيکی، هورمون‌ها، رژيم غذايی و غیره کاهش می‌يابد. به‌علاوه، بعد از ۳۰سالگی ميزان چربی بدن به‌طور تدريجی افزايش می‌‌يابد. با اینکه کاهش سرعت سوخت‌وساز بدن در ۳۰سالگی مسئله چندان بغرنجی نيست، ولی اگر رسيدگی‌های لازم را انجام ندهيد، ازدياد چربی و اثرات مخرب آن تا دوبرابر افزايش می‌يابد، پس باید حواس‌تان به ورزش، میزان کالری دریافتی و کاهش سرعت سوخت‌وساز بدن‌تان باشد.

3. در زمان اشتباه باردار می‌شوید!

سن يک عامل مهم در امر باروری است. با بالا رفتن سن، کاهش تدريجی قدرت باروری در خانم‌ها رخ می‌دهد. به‌طور کلی، خانم‌ها کاهش قدرت باروری‌شان را خيلی جدی نمی‌گيرند و فکر می‌کنند زمان زيادی برای بچه‌دار شدن دارند، ولی واقعيت اين است که بهترین سن برای بارداری دهه سوم زندگی است.

پس تا دیر نشده بارداری را به بعد از 30 سالگی موکول نکنید. ماکسیمم تا 35 سالگی فرصت دارید پس با همسرتان برای تشکیل خانواده بزرگ‌تر صحبت کنید.

4. برای چکاپ وقت نمی‌گذارید!

می‌دانيم که سرتان شلوغ است و می‌دانيم که برای کارهای روزمره خود وقت کم می‌‌آوريد، ولی باید زمانی را برای چکاپ تنظيم کنيد تا بيماری‌های خاموشی مانند فشارخون و کلسترول را تحت‌کنترل بگيريد.  در بهترین حالت، خانم‌ها بايد چکاپ را از ۲۰سالگی به بعد شروع کنند، ولی اگر ميزان کلسترول خود را تا الان نمی‌دانيد، زمانی را به انجام آزمايش‌های غربالگری کلسترول که شامل کلسترول کل، سطح ال‌دی‌ال (کلسترول بد)، اچ‌دی‌ال (کلسترول خوب) و تری گليسيريد می‌شود، اختصاص دهيد. صرف‌نظر از سن و سال، تست غربالگری فشار‌خون بايد هر یک یا دو سال يکبار انجام شود.

5. انگار هنوز نوجوان هستيد!

جوش‌های دوران بزرگسالی يکی از عوارضی است که خانم‌ها در ۳۰سالگی با آن دست‌‌وپنجه نرم می‌کنند. عواملی مانند وراثت و هورمون‌ها در این امر دخیل هستند. بزرگ‌ترين اشتباهی که خانم‌ها در ۳۰سالگی خود مرتکب می‌شوند، استفاده از مواد شيميايی است که برای پوست نوجوانان ساخته شده است. در این سنین، استفاده از پاک‌کننده‌های پوست یا روغن‌های طبيعی توصيه می‌شود. کرم‌های رتينوئيد يا لوسيون‌ها گزينه‌های خوبی هستند. این محصولات به کاهش و درمان جوش‌ها کمک کرده و باعث کاهش چين و چروک می‌شوند. اگر از کرم‌ها نتیجه نگرفتيد، به متخصص پوست مراجعه کنيد تا يک برنامه درمانی برای‌تان تنظیم کند.

6. نزدیک دود هستید

سيگار کشیدن در بسياری از جوامع امر قابل‌قبولی نيست و رابطه مستقیم با کاهش سلامت و ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مثل سرطان دارد. براساس آمار انجمن سرطان آمريکا، حدود ۱۸درصد از خانم‌های ۲۵تا ۴۴ساله، از دخانيات استفاده می‌کنند. استعمال دخانيات تاثيرات مخربی بر سلامت جنين دارد، حتی اگر فعلا قصد باردار شدن نداشته باشيد. مطالعات منتشر شده در مجله‌ «لانست» که روی یک ميليون خانم انجام شده است، نشان می‌دهد که ترک سيگار قبل از ۴۰سالگی از ۹۰درصد از موارد مرگ‌ومير ناشی از استعمال دخانيات جلوگیری می‌کند. پس اگر هنوز سيگار می‌کشيد، از همین الان آن را ترک کنید. برنامه‌ها و داروهای فراوانی برای ترک سیگار وجود دارد که باید آنها را تحت‌نظر پزشک مصرف کنيد.

7. در آرایش غرق می‌‌شوید

اگرچه در این سن و سال فکر می‌کنید که هنوز جوان هستید اما باید مراقب باشید. آرایش بیش از حد و دائمی علاوه بر اینکه می‌تواند سن شما را بیشتر نشان دهد، پوست‌تان را هم خراب می‌کند. بهترین لوازم آرایشی هم می‌تواند منافذ پوست را بسته، چین و چروک و لطافت پوست‌تان را دستخوش تغییر کند. پس بیش از هر زمان دیگری به فکر پوست‌تان باشید.

 8. ورزش، ورزش، ورزش

با رسیدن به دهه چهارم زندگی‌تان شاید وقت یا حوصله کمتری برای ورزش کردن داشته باشید. اما باید بدانید ورزش مهم‌ترین عنصر یک زندگی سالم و جوان ماندن است. پس سعی کنید ورزش را مهم بدانید و  با مربی ورزش‌تان مشورت کنید تا بدانید با‌توجه به وضعیت سلامت و وزن‌تان کدام ورزش برای‌تان مناسب‌تر است.

نکته هایی که شاید به کارتان آید

 تمرينات قدرتی

ورزش و تمرينات قدرتی باعث کالری‌سوزی می‌شوند. این امر به نوبه خود با افزايش سوخت‌و‌ساز بدن همراه است.

حتما آزمایش دهید

انجام آزمايش‌های غربالگری کلسترول که شامل سطح ال‌دی‌ال، اچ‌دی‌ال  و تری گليسيريد می‌شود را فراموش نکنید.

منبع: مجله سیب سبز

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن